søndag, oktober 09, 2005

Utfordring fra Strikkebob.

For 10 år siden kjøpte vi det huset vi bor i nå. En Bergens-villa fra 1918. Da hadde vi bare et barn, og hun var 3 år.

For 5 år siden Hadde vi rukket å få 2 barn til. Vi bodde fremdeles i det samme huset og den gamle hunden vår var merkbart blitt eldre.. Jeg begynte å holde foredrag om emnet "å leve med russkadde barn/fosterbarn" (barn som blir skadet av mors rusmisbruk under svangerskapet) .

For 1 år siden Bor fremdeles i det samme huset med mann og barn, og har det bra. De to eldste går på skole og yngstemann begynner på siste året i barnehagen. Vi har kjøpt hytte noen år før, og tilbringer mye tid der.

Fem lækkerier: Hjemmebakt grovt brød.
Hjemmelaget leverpostei.
Taco.
Lammesteik.
Sjokoladekake, mørk.

Fem sanger jeg kan teksten på: Trollemor. (synger den for barna hver kveld..)
Jeg er så glad hver julekveld. (det blir ikke jul uten...)
Fødselsdagssang
Min første kjærlighet. (Jan Teigen)
Jeg er havren. (sang den alene på skolen i 2 kl.)

Fem steder jeg vil stikke av til: Hytten
Disney World USA
Disney World Paris
Mallorca
Sverige (julemarked)

Fem ting jeg aldri ville iføre meg: Er ikke så nøye på det hvis det er utkledning, men i det
daglige er jeg nokså kjedelig. Kommer ikke på fem ting
spesielt...

Fem yndlings tv-programmer: Beat for Beat
Ekstrem oppussing
Nannyhjelpen
Blåfjell
Månetoppen

Fem største fornøyelser: Være sammen med familien
Strikke
Sy
Bake gjærbakst
Data

Yndlingsleketøy: Strikkepinner
Stoff og garn
Spille spill med barna
Datamaskinen (liker godt å surfe på dataen, og spille spill)
Hunden (leke eller gå tur med henne er kjekt)

Fem personer jeg vil utfordre: Becca
LenaF
Jane
Annlaug
Nina





Ingen kommentarer: