onsdag, mars 25, 2009

Tur med følge av teknikken...


Her er altså hva jeg har gått til innkjøp av, som jeg skrev i et tidligere innlegg.
Jeg har alltid likt å gå tur og har slitt ut mange par joggesko, men dette er liksom et steg videre. Inni den venstre skoen er det et lite rom hvor en legger nedi en liten brikke som registrerer stegene en går. Deretter blir dette registrert på Ipoden som så kan overføre det til dataen om en ønsker det.





Ipoden hadde jeg fra før, men nå er den jo direkte nyttig! Den lille hvite brikken er det som settes inni Ipoden, og som overfører diverse opplysninger fra brikken i skoen. Og når en så legger inn f.eks ønsket lengde en skal gå å kommer en stemme i Ipoden og forteller hvor langt en har gått, eller hvor langt det er igjen osv. (En kan legge inn forskjellige programmer en ønsker å oppnå med trimmen.)
Foreløpig har jeg bare testet det ut to ganger, men det var hvertfall morsomt. I forgårs gikk jeg 4,23km og i dag gikk jeg 4,58km.
Etter en slik tur kan det hele plottes inn på Nike sitt opplegg på nettet og en kan følge med på fremgang osv der.

I dag var jeg forresten så opptatt med å få med meg Ipod, mobil og penger at jeg holdt på å glemme hunden...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kule! Og bra at du husket hunden da, hehe...

Anonym sa...

Hørtes spennende ut, og jeg tror noe sånt kunne ha motivert meg til å komme meg mer ut.
Men jeg har ikke joggesko til å putte en sånn brikke i, eller holder det med vanlige?
Ikke har jeg Ipod heller for den saks skyld... Men det er lov å ønske seg, eller tyvlåne samboerens, ikke sant?

Anonym sa...

Det hørtes ut som en kjempekjekk og motiverende duppeditt!

Hannes hage sa...

Jøss, dette har jeg ike hørt om før. Så moro det virker. Ønsker deg en god helg, med fine turer.

hobbyvenn sa...

En må ha spesielle Nike-sko til "dingsen" som teller skrittene en går og beregner kaloriforbruk mm. Utrolig inspirerende faktisk, og vel anvendte penger faktisk. Takk for koselige kommentarer.