onsdag, september 09, 2009

Kjole og blomster.

Jeg har nytt arbeid på gang endelig. Denne boken "Børnestrikk" av Lene Holme Samsøe har mange fine modeller for både gutt og jente. Det er mye inni der jeg kunne tenke meg å lage.










Denne kjolen ønsker minstejenta seg til fødselsdagen. Den ser jo både enkel og grei ut, så det skulle ikke være så alt for tidkrevende å strikke.














Jeg var på loftet for å finne frem garn, men det var ikke så enkelt. Siden jeg sjelden strikker med så tykt garn er tilgangen begrenset.
Jeg tenkte jeg skulle kombinere to farger for å få tråden tykk nok, men er ikke helt fornøyd. Etter noen omganger med denne blandingen tror jeg at jeg prøver meg frem med noe annet garn og i andre farger.





Er det ikke herlig å kunne hente inn blomster fra hagen fremdeles? Regnet pisker ned ute, og det blåser stikker og str, men likevel kan en finne slike herligheter rett utenfor døren. Tviholder på sommerfølelsen så lenge det går an.
Høsten har sin sjarm med regn og ruskevær, stearinlys og innekos, men det å hente inn sommerblomster fra hagen er stas.

2 kommentarer:

mimouna sa...

Så fin den kjolen var! Og jammen har du også Mini Butterfly, tror jeg har samme farge liggende.

Mine roser er avblomstret for lengst, må visst skaffe meg noen som blomstrer senere på sommeren. Nydelig bukett du hadde tatt inn.

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Joda, Mini butterfly ligger det her også ja. Fikk en pose av en bekjent en gang for lenge siden. Mesteparten hadde hun liggende som et påbegynt arbeid, men noen nøster var hele. Liker så godt fargen, men kanskje ikke like godt selve garnet...