torsdag, august 19, 2010

Fisketeppet nesten ferdig...


Fisketeppet er ferdig montert som dere ser. Sa jo jeg skulle få det ferdig. Dvs det er ikke ferdig da, for jeg vil strikke en kant rundt hele teppet i ensfarget mørk blå. Det vil gjerne roe ned det fargerike inntrykket noe. Teppet er nokså langt og smalt, men det er fordi det skal brukes på hyttesengen til minstemann.



Jeg er veldig fornøyd med sammensyingen. Det gikk fint å sy sammen alle fiskene i sidemaskene. Jeg tar alltid av første maske på hver pinne og da får en gode masker i sidene som en kan sy de sammen i.
Tverrsømmene har jeg sydd sammen med trådendene fra hver fisk. Dermed slapp jeg å feste tråder før jeg sydde de sammen.

5 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Det ble jo skikkelig fint, og sikkert ennå finere når den får kanten rundt:)

mimouna sa...

Se der ja! Det blir nok fint med kant rundt. Gratulerer med å komme i mål med et helt fisketeppe, slike ligger nok som UFO-er rundt omkring mange steder. For de første fiskene var veldig gøye å strikke, men SÅ...

LivM sa...

Det ble skikkelig flott. Friske fine farger til å passe inn på hytta. Her har du virkelig gjort en stor jobb, og monteringen ser jo perfekt ut!

StrikkePia sa...

Fisketeppet ditt er helt fantastisk flott. Ligger et godt stykke arbeid bak det!!
Saften du har laget ser deilig ut. :-)

Hannesol sa...

Det ble virkelig flott! :)