onsdag, mai 01, 2013

Fanavest og en nydelig Hawaii-rose.

 Jeg ble så inspirert av diverse andre som strikker striper og Fanainspirerte plagg at jeg måtte finne frem Fanatrøye-boken min. Det er et praktverk av en bok etter min mening. Masse informasjon og historier om Fanatrøyens opprinnelse og utvikling, og selvsagt mønstre.
Etter å ha bladd litt i boken så fant jeg ut at jeg ville strikke en vest til minstemann (ikke mønster i boken). Men for å utfordre meg selv fikk jeg bare lov å strikke med garn fra restekassen.
 Her er hva jeg endte opp med. 6 nøster i blåfarger, og 6 nøster i grønnfarger. Jeg begynte med den mørkeste blå kombinert med den lyseste grønne. Det kommer jeg til å fortsette med oppover også slik at jeg tilslutt ender opp med den lyseste blå og den mørkeste grønne.
 Foreløpig er jeg veldig fornøyd med resultatet. Tror dette kan bli veldig bra. Nøstene er i mange forskjellige typer garn, men ull er det uansett. Noen nøster må jeg strikke med dobbel tråd, men det går greit. Garnet er restegarn fra sekkene fra min mor, tanteposene og mitt eget restegarn.
 For noen dager siden kom min mann hjem med denne flotte Hawaii-rosen. Den er helt utrolig flott! Skikkelig stor og kraftig. Tusen takk min kjære, du er så snill...
Er den ikke bare helt nyyydelig?

7 kommentarer:

mimouna sa...

Nydelig Hawaii-rose!

Jeg har også den Fana-boken i hyllen. Veldig inspirerende å bla i. Har ikke strikket Fana-kofter siden storproduksjonen på 90-tallet, men kanskje jeg skal prøve meg på noe nytt snart? Mye gøyere å leke litt med mønsteret, og vesten din ser lovende ut.

Håper formen er bedre!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Formen er bedre ja. Hoster og står i fremdeles, men det er hvertfall litt lettere å puste.
Det er veldig kjekt å bruke restegarn til slike mønstre som Fanakoften. Blir fint nesten uansett farger... Lykke til om du starter på noe slikt.

Janet sa...

Heisan, må alltid titte innom når noen har lagt igjen et spor hos meg :)
Så pent og jevnt du strikker!!!!
Gleder meg til å se den når den er ferdig.
Janet

Bodil sa...

Det var smart bruk av restar, og er ser det blir veldig flott :)

Tesha sa...

Så tøff du er som ikke bare gir deg sjøl ei sånn utfordring, men forsynemeg tar utfordringa også! Fargene ser fint avstemte ut. Lykke til!

Vibekes lille ullne sa...

Det blir helt sikkert en nydelig vest! Veldig fine og harmoniske farger du bruker, morsomt å få så fin vest av restegarn! God helg! :)

Timotei sa...

Vesten kommer til å bli kjempefin! Smart å få brukt opp litt restegarn.