lørdag, februar 01, 2014

Nytt hobbyrom, og strikketørke.

 Det går visst veldig lang tid mellom oppdateringene her nå. Beklager..
Formen har absolutt ikke vært på sitt beste, og strikkelysten har vært totalfraværende. Merkelig i grunnen for jeg pleier ikke miste gleden over et håndarbeid, men nå har jeg ikke orket å strikke eller brodere.
Jeg har hatt mer enn nok med å konsentrere meg om å puste og klare en og annen oppgave i huset.
 
 Siden min kjære har holdt på å innrede hobbyrom til meg har jeg prøvd å pakke ut av alle kassene som stod på det rommet som skal bli hans kontor. Det er ikke så mange kassene jeg har klart hver dag, men nå er de i allefall pakket ut og han kan snart bruke kontoret sitt. Mangler bare at han lager sitt eget system der han vil ha alt sammen.
 
Her er min kjære i full gang med å male lister under vinduene på hobbyrommet. Veggene har han malt i en farge som heter Lys antikkgrå. En helt lys grå farge som er veldig fin.
 Langs veggen mot nord er der to bord. Et vanlig skrivebord som jeg kan bruke til papirarbeider ol, samt et litt mindre sy-bord. I tillegg er der en reol til tidskriftsamlere og så kommer det opp en skuffereol til lappestoffer ol.

Sybord samt skrivebord. Gardinene har vi overtatt av tidligere eiere av huset, og blir skiftet ut når jeg får tid til å sy nye...
Langs veggen mot vest er der et dobbelt klesskap samt 4 skuffereoler med alt jeg trenger til alle mine hobbyarbeider. Og tre kasser som fremdeles ikke er pakket ut... Midt på gulvet står det er bord jeg skal bruke til å klippe og skjære stoffer på.
Langs veggen mot øst står det en gjesteseng samt en lav skuffereol med diverse scrappeutstyr.

Jeg lover å komme tilbake med flere bilder av rommet når det er helt ferdig. Minstemann har også vært en supergod hjelper i denne tiden. Han bærer kasser til den store gullmedaljen både opp og ned i huset. Alle skuffene i skuffereolene var bl.a kommet i 2.etg under flyttingen og de har han båret ned igjen. Kan love at det var mange tunge tak, men han fikset det uten å klage.
Tusen millioner takk både mann og unge mann for all hjelp! Jeg kunne virkelig ikke hatt en bedre støtte enn det de to gir til enhver tid.
'

12 kommentarer:

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Dæ du.Der får du boltreplass. :)Fint hobbyrom.

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Vibbedille sa...

Skikkelig herlig rom!!! Misunner deg, men unner deg alt!

Håper formen snart er bedre slik at du kan nyte mange flotte hobbytimer der inne ;)

KOoOS deg med gutta dine og ha en herlige kwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Birgitte sa...

Dette ser veldig fint ut! Det er så flott å ha eget hobbyrom:)

hobbyvenn sa...

Tusen takk for kommentarene. Ja det er flott å ha sitt eget hobbyrom. De som bodde i dette huset før oss hadde også hobbyrom, men da hadde hun det som min kjære skal ha til kontor og så hadde han det som jeg skal ha. Greit at rommene er innkjørt til hobbyrom da; )

2ne sa...

Å så heldig du er som får så fint hobbyrom. Ønsker deg mange flotte stunder med mange kreative prosjekter .
Håper formen bedrer seg og at du får lysten på det kreative igjen.
Klem

Knutine sa...

Tenker det er en form for kreativitet å rydde på plass,slik du gjør nå.
Ta det med ro,helsen og formen din er viktig.
Tenker på deg :-)

mimouna sa...

Åh, dette blir bra! Deilig med et slikt eget rom, og her ser det ut til å være både system og god plass.

Håper formen blir bedre fort så du får tatt det i bruk!

God helg og klem fra meg. :)

Siddis back home sa...

tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg! Håper du føler deg bedre og er igang på ditt nye hobbyrom! Ha en fin, fin helg!

Therese sa...

For en drøm! Heldig.

Vi har lys antikk i stua, og etter snart 6 år er jeg like fornøyd. Stua skal males om i sommer, og jeg tror jammen det blir samme farge igjen. Jeg elsker at den endrer seg etter lyset, og dermed går man ikke lei.

God helg! :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Det var hobbyrommet sitt, det! Ble nesten litt misunnelig på det. Her var det skikkelig med boltreplass for kreative sysler!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. joda, formen er noe bedre. Pusten er ikke god, men jeg fungerer fint så lenge jeg sitter. Og er det noe jeg kan gjøre på hobbyrommet, så er det jo nettopp å sitte... Må bare få unna noen sekker med diverse stoffer som skal på plass i skapet, så er jeg nesten i mål med rommet.