lørdag, mai 19, 2007

Arbeid på gang.


Det har ikke blitt så mye håndarbeid gjort i det siste, utenom søm av familiedrakten da... Men litt kan en jo vise frem da. Dette er den spede begynnelse på et sjal. For de som har vært inne her før, så husker dere sikkert at jeg begynte på et sjal som jeg rakk opp igjen fordi det ikke ble fint. Vel, her er det på-an igjen. Denne gang med et nummer mindre pinner. Garnet er uhyggelig tynnt, så pinne 4 er mer enn nok, og jeg tror det kommer til å bli bra denne gangen. Begynnelsen ser hvertfall bedre ut. Sjalet er "Birch shawl", og det er en julegave så jeg har god tid..









Tråden er så tynn at det nesten er som å strikke med sytråd. Sjalet blir nok veldig lett og mykt vil jeg tro.
Tråden er Kid mohair og hvert nøste er på 25 gram. Det ble bestillt over nettet på "Stof2000" Både rimeligt og rask levering!













Maisokkene på sokkealongen på Projo er godt underveis. Mønsteret er litt konsentrasjonsarbeid, så det passer ikke så godt som tv-strikk synes jeg... Nå er jeg ferdig med leggen og hælen, så nå er det bare foten igjen på første sokken. Siden jeg strikker med et 100grams nøste (er ikke så glad i å nøste ut et halvt nøste for å finne begynnelsen på stripemønsteret...) har jeg ikke strikket paralellstrikk på sokkene. Er ikke sikker på at det er så lurt, tror disse sokkene burde vært strikket samtidig. Fristende å bare hoppe over sokk nr 2 hvis ikke... Men jeg satser på å få ferdig begge innen fristen går ut siste mai!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Birch er nydelig, jeg har strikket to stk. Og sokkene blir kjempefine. Hvorfor kan du ikke parallellstrikke, du kan jo strikke med tråden som ligger utapå nøstet, ja, om du ikke vil ha dem helt like såklart.

hobbyvenn sa...

Vil helst ha de helt like hvis jeg klarer det, og da blir det feil om en starter utenpå. Motsatt liksom... Så jeg satser på mye selvkontroll og neste sokk når denne er ferdig...

9na sa...

Ser ut som du er en kløpper på hullmønster!

Anonym sa...

Så flotte de blir. Deilig farge også. Den har jeg faktisk ikke sett før.