torsdag, juli 05, 2007

Faktisk litt strikking også...


Litt har det da blitt strikket i sommer. Dette er juni-sokkene til sokkealongen på Projo. Skikkelig restesokker kan en si, men de er gode nok til bruk i støvlene på hytten. Strikket i diverse restegarn fras strikkekurven med Opal på slitestedene.








Dette skal bli juni-sokkene på sokkealongen på Hb. Disse er strikket på Mallorca, men som dere ser mangler det fremdeles en halv sokk... Skal få gjort den ferdig i løpet av uken tenker jeg.









Ellers strikket jeg to kopptuer/kjøkkenkluter på turen. Her er den som alle mer eller mindre har strikket, men den er nå grei i allefall.










Denne liker jeg bedre. Det er stjernemasker med to farger og en vanlig rettstrikket kant rundt.

Fargevalget kan en jo si mye om, men slik er det når en skal bruke av garnlageret....

Begge dukene er strikket i Mandarin klassic og på pinne 4.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åja, den siste grytekluten var skikkelig stilig! Stjernemasker står det om i "virboken" "min" også:-D må sjekke det ut:-D

Sokkene? Ja, jeg syntes restesokkene ble fine jeg da...hehe ja, sant altså:-)

hobbyvenn sa...

Tusen takk sipusa. Stjernemasker ligger det fremgangsmåte og bilder på her på bloggen også. Husker ikke helt hvilken måned det var, men kan sjekke det ut om noen er interessert. Veldig fin effekt og lett å strikke.

Anonym sa...

Så mye fint du har laget.Likte spesielt godt den siste grytekluten.Veldig flott mønster du har brukt og flotte farger.

LivM sa...

Fint med slike småting som en kan strikke på uansett hvor en er. Flotte sokker og grytekluter! Ha en fortsatt fin sommer!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Ja stjernemasker blir igrunnen veldig dekorativt. Og slike små, lette strikketøy er supert "ta-med-i-vesken"-strikketøy.