mandag, desember 17, 2007

Julens søte gjærbakst.


Dagen for gjærbakst var i dag... Dvs, dette er bare den søte gjærbaksten da, resten får vi ta en annen dag.

Her er Aniskringlene som vi lager hvert år. De er bare SÅ gode til 1.juledags-frokosten. Blir ikke jul uten dem...














Julebrød hører også julen til. Og er så greit å by på om noen skulle stikke innom også rett over jul da alle er lei julekjeks..










Vørterbrød hører også julen til her i huset. Disse er skikkelig gode. Har prøvd mange oppskrifter opp gjennom årene, men da jeg kom over denne så ble det ikke nødvendig å lete lengre...

Bakte også boller i dag, men de la jeg i frysen så raskt (for å minske svinnet, hehe) så de ble ikke tatt bilde av...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så kjempe godt ut:)

Elin

Anonym sa...

Her var det jammen mye godt. le rent sulten jeg.

Anonym sa...

Du er så flink, fatter ikke hvordan du får tid til alt jeg! :):)

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Jeg er jo hjemme på dagtid de fleste dagene, så da er det ikke så vanskelig å få tid til det meste...