lørdag, april 05, 2008

Mona-sokker.


Dette er de berømmelige Mona-sokkene fra Sokkeklubben på Projo.
Garnet heter Zen og er utrolig deilig. Det er 70% Superwash merino, 20% Bamboo og 10% Nylon. Det er veldig godt å strikke med garnet, og mønsteret er flott, men da jeg begynte å strikke det i voksenstørrelse fant jeg ut at de ble litt mye sukkertøyfarget for meg. Men når en har en liten Mona i familien skulle det jo ikke være så vanskelig. Så mønsteret modererte jeg til barnastørrelse, og hoppet over mønsterstrikk på selve foten. Synes fargene på garnet kommer best til sin rett da. Og søte blir de jo... Så får vi bare håpe de faller i smak hos 6-åringen da...


Selve mønsteret på Mona-sokken er veldig fint. Ikke så lett å få det frem på et bilde, for garnet har så mange farger...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spennende sokkegarn! Får håpe du er helt i orden, men det er mange som kan få infeksjoner. Det forsvinner nok med litt antibiotika får vi håpe.. Fortsatt god helg!

Anonym sa...

Så flotte sokkene du strikker blir.
Likte navnet godt jeg da tjhi...
Har meldt meg inn i sokkeklubben hos Projo jeg også.Så jeg venter i spenning på pakken min.

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Så fine sokkene dine blir. Jeg har det garnet liggende her jeg også, samme farge som deg, men har desverre ikke kommet i gang enda.
Ønsker deg en riktig fin tirsdag!