torsdag, september 11, 2008

Ufo nr 5 ferdig.

Neste ufoarbeid er også ferdig. Dette er ufo nr5... Jeg strikket den første sokken da minstemann var ca 2 år. Nå er han 10..... Vel, de måtte jo bli ferdig eller rekkes opp, og da fant jeg ut at jeg likegodt kunne strikke de ferdig. Det var bare snakk om å strikke mønsteret på sokk nr 2, så det var et raskt arbeid.








Skaftet på sokkene er ganske høyt. Det var meningen å bruke de i støvlene, men buksen nedi sokkene.











Mønsteret er den vanlige åttebladsrosen. Dette er rester etter Fana-gensrene som barna hadde på den tiden. Synes grått og hvitt er så fint til dette mønsteret.



Hm, another ufo.... It was quite a easy work to finish these socks. Only the white pattern on the second sock was missing.

Garn/Yarn: Sisu
Pinner/Needles:Nr 3,5/ US 4

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefine sokker du har strikket.

Fit mum sa...

Sokkene var nydelige. Og de så utrolig deilig ut også!

LivM sa...

Her var det mye oppdatering siden jeg dro på ferie. Du har virkelig hengt i. Hvis du vil så kjøper jeg gjerne sokkene av deg (hvis du ikke skal gjemme dem til senere da!!)De hadde jo blitt fine til vesle Henrik!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Sokkene ligger i dvale i påvente av en liten gutt... Skulle du ønske noen slike sokker Liv, kan jeg selvsagt strikke de til deg, om du ikke fikser det selv da. Du er jo en mester til å strikke, og med en fart som jeg ikke har kapasitet til å få til...