fredag, desember 05, 2008

Forelsket...


Se hva jeg har kjøpt i dag! For de ikke-innvidde så er det altså strikkepinnene som er i fokus altså...
Jeg har hørt så mye skryt om Knit Picks-pinnene, men at de var SÅ gode å strikke med hadde jeg ikke trodd.
Nå er det bare et problem, JEG VIL HA FLERE....
Kan jo selvsagt satse på å strikke på pinne 3,5 fremover, men litt kjedelig å klare seg med strømpepinner når jeg har planer om å strikke tunika til minstejenta over nyttår.. Vel, vel, kan jo håpe på at nissen har med seg noen slike sett til jul...






Og det er altså dette jeg strikker på med disse herlige pinnene. Et par herrevotter i mønsteret "Fana".

Lurer du på hvor de sorte og hvite vottene ble av? Vel, først strikket jeg en halv vott med noe garn jeg mente ble for tykt, så rekket jeg det opp og begynte med et annet garn. Strikket en halv vott med det garnet, men likte ikke garnet så godt og rakk det like godt opp igjen enda en gang... Så gikk jeg igang med disse, og nå er jeg fornøyd. Skal strikke noen flere par, og da satser jeg på å strikke i sort og hvitt tror jeg. Det viktigste er at garnet passer til pinne 3,5 selvsagt, hehe.

5 kommentarer:

LivM sa...

Ja det er så mange som skryter av disse pinnene. Jeg har dem på ønskelisten min til jul, og hvis ikke nissen kommer med dem så må jeg nok bestille noen selv! Flotte votter du strikker, og det er ikke moro å strikke hvis en ikke er fornøyd med garn og mønster! Lykke til!

Anonym sa...

HO HO HO Pinnene er WONDERSJØØØNE jepp! eg har investert en del i de ja he he!Forresten,det ligger en Uhøytidelig utfordring til deg i bloggen min he he Koooos deg
Ha en herlig helg

Klemog julekos

strikketaus sa...

Nydelege strikkepinnar og vottar.
Eg har VELDIG lyst på slike pinnar sjølv.
Ha ei god helg og ei god førjulstid.

The Synnøve Way sa...

Hi hi. Så du er "pinneforelsket". Sukk. Har ikke turt å kjøpe disse ennå jeg, av frykt for denne forelskelsen.
Vottene blir fine.

mono sa...

Er hekta her, også!! Drømmen er jo selvsagt et av disse råflotte settene, men fornuften har klart å stagge kjøpelysten. Jeg *vet* jo at jeg ikke kommer til å bruke ale størrelsene, så derfor prøver jeg å kjøpe inn litt og litt av de jeg faktisk komer til å bruke... Men det er tøft å stå i mot, altså!! =)

Vottene blir lekre! =)