søndag, oktober 25, 2009

En orange utfordring.

Jeg fikk en utfordring fra Bittami om å ta bilde av 7 orange ting i hjemmet. Dette var litt av en utfordring. Orange ting er ikke noe som preger vårt hjem er jeg redd.
Hadde det vært for 30 - 40 år siden tror jeg det hadde vært lettere.
Husker min mor strikket en orange ribbestrikket genser til meg da jeg var ung. Jeg kan enda kjenne hvor varm og god den var. Strikket i tykt garn i en knall orange farge. Genseren ble desverre vasket i maskin ganske raskt ved et uhell, og kunne sikkert vært brukt til en dukke etterpå....
Ellers husker jeg vi hadde tapet på kjøkkenet som hadde bl.a orange mønster. Sikkert riktig så moteriktig den gang.. Kjøkkenredskaper og boller var også ofte i orange kan jeg huske. For ikke å glemme duker, sakser, gardiner...
Men tilbake til dagens utfordring som ikke gikk ut på å finne gamle orange minner, men faktiske ting i hjemmet.
Det første jeg fant var jo lett da. Klementinene er kommet i butikken så de ble med hjem fra handleturen på torsdag. De er ikke på sitt aller beste enda, men gode er de uansett.

Det neste orange jeg fant var heller ikke så vanskelig. Vi er jo i oktober som er Haloween-måneden så da er pyntegresskar på sin plass. Vi pleier å ha en Haloweenkveld sammen med barna, så gresskar er ikke ukjent.


Men da begynte det å bli verre å finne noe orange trodde jeg. Begge disse to første tingene var i stuen, men nå måtte jeg begynne å vandre rundt i andre rom på leting.








Barnebøker har vi mange av, og jammen var det ikke opptil flere slike med orange permer. Her er det Hestebøkene til eldstejenta samt barnas Donald-bøker.





På kjøkkenet hadde vi akkurat laget fuglemat. Smeltet fett med rester av gamle kjeks, frø og litt oppskåret frukt. Jammen var ikke den ene skålen der orange.








På hobbyrommet var der opptil flere orange glass. Dette er Ikea-glass som brukes som oppbevaring til diverse kort-stash.










I stoffene mine finnes det faktisk også orange stoffer. Et stoff er skikkelig orange. Sikkert derfor dette stoffet har lagt så lenge også vil jeg tro... Det er et 2 meter langt stykke med babycord. Vil tro at det en eller annen gang vil bli brukt som bakstykke til et teppe.









Minstemann hadde ingen problemer med å komme med noe orange. Selvsagt var det snakk om biler...

Og minstejenta som er den kreative hadde laget en liten orange samling til meg. En bok, en t-shirt og brukte billetter til Os-badet...

Tusen takk for hjelpen mine søte "små". Da ble det jammen ikke 7 orange ting, men 9!

Egentlig skal denne utfordringen sendes videre til andre blogger, men jeg lar den ligge her så kan dere ta den dere som vil. Legger du igjen en kommentar om at du har tatt utfordringen så kommer jeg innom og tar en titt. Lykke til.

Ingen kommentarer: