tirsdag, oktober 20, 2009

Ny pysj.



Minstemann strekker seg med stormskritt mot de store høyder og klær og pysjer flaggrer på halv stang. Pysjer er greit å sy, så jeg fant frem et stoff jeg tenkte kunne passe som pysjebukse. Det var et temmelig fargerikt stoff, men i guttens favoritttegneserie-Donald Duck.







Jeg fant ut at siden buksestoffet var så farerikt så kunne jeg lage en genser som tok opp de samme fargene. Dermed ble diverse stoffrester funnet frem og satt sammen. Målet var egentlig å bruke blått og grønt i toppen, men et lite innslag av det stripete på ermene.











Men da jeg sjekket stoffrestene så hadde jeg ikke nok blått og grøn til ermene. Dermed måtte jeg finne enda et stoffstykke jeg kunne sette inn. Valget falt på orange som er mottakerens favorittfarge. Motivet på forstykket er klippet ut fra restene etter buksestoffet.













Stoffet til buksen kjøpte jeg i en stoffbutikk like ved hotellet vi bodde på i Trondheim, da vi var der på ferie i sommer.

2 kommentarer:

LivM sa...

Den ble jo super. Tipper han ble veldig fornøyd!

Hannes hage sa...

Å, for en flott pysj, den ser kjempegod ut!