torsdag, januar 14, 2010

Tilbake til 60- 70-tallet?


I går da jeg holdt på å forberede middagen før jeg skulle gå meg en tur så kom jeg på dette som overskriften sier. Nå når jeg går på dobbelkur så er ikke kreftene helt på topp. Jeg klarer fint å gjøre det jeg skal gjøre her hjemme, men å komme seg ut på tur krever litt mer. Spesielt når det er saltet oppå snøen. En går to skritt frem og et tilbake hele veien... God trim da, men det fungerer bedre når en er i form...
Vel, da var det jeg kom på min mor som gikk imøte med min far da han kom hjem fra jobb. Jeg fant ut at jeg skulle begynne å gå til en matvarebutikk her i nærheten og så kjøre hjem med min kjære når han kom fra jobb. Slett ingen dun idè faktisk. Veldig lett å komme seg ut når jeg vet han kan plukke meg opp etter en liten tur. Turen er ikke på mer enn 15-20 minutter, men gjør utrolig godt både på kropp og sjel.


Men tilbake til middagen: Den forbereder jeg før jeg går ut nemlig, og i går laget jeg altså en typisk gammeldags råkostsalat til seibiffen. Råkost er faktisk veldig godt, og utrolig sunt. Masse gode vitaminer, smaker godt og er fargerikt og fint. Dette hadde vi nemlig også ofte på 60 - 70 tallet.
Råkosten i går var en salig blanding av gulrøtter, kål og kålrot. Oppi dette hadde jeg en halv appelsin skåret i svært tynne skiver/biter og en liten neve rosiner. Kjempedeilig!

Ingen kommentarer: