lørdag, april 10, 2010

Beklager, beklager, beklager....

Jeg håper dere ser at jeg står med bøyd hode og ser veldig bekymret og lei meg ut nå....

Ja, egentlig så er jeg ikke lei meg da, men kanskje litt akkurat i denne saken. Det er ikke noe kjekt med en blogg som ikke oppdateres gjevnlig. Det vet jeg veldig godt, men likevel har det nå gått lang tid siden forrige innlegg her på hobbyvenn-bloggen.

Grunnen er gnske enkelt at formen ikke har vært helt samarbeidsvillig. Eller formen og formen, det har vel heller vært total mangel på form... Grunnene er (og her kommer sytet....)
1: Jeg har betennelse under 3 negler på fingrene, og fingertuppene er ømme og vanskelige å bruke.
2: Jeg er så full i ekstra væske i kroppen at jeg kjenner meg som en ballong. Jeg har gått på vanndrivende tabeletter i lang tid, men de virker ikke (rart hvilken tiltro leger har til medisiner. "De virker nok snart, bare øk dosen"...) I dag har mannen imidlertid vært i helsekosten og kjøpt kjerringrokk-te, et gammelt kjerringråd, og det kan se ut som det endelig er noe som virker!

3: Bena mine er store som tømmerstokker, og helt sprengt av væsken. Men ingen kan si de har glattere og blankere hud enn meg da, hehe.. Det er riktignok et eller annet galt med huden på den ene foten, den er rød og kokvarm. Får sjekke det ut på tirsdag når jeg får neste kur..

4: Jeg har hatt feber i flere dager nå, men i dag er det endelig bedre. Herlig å finne meg selv igjen i hodet..

Dette var bare syt og klag, så nå er det vel på tide å se om det ikke finnes noe positivt oppi det hele også. Og det gjør det selvsagt:

1: Jeg er så heldig som har verdens beste ektemann. Han vet ikke hva godt han kan gjøre for meg. Stiller virkelig opp hele tiden. Jeg har selvsagt dårlig samvittighet for at så mye faller på han, men det er desverre så alt for lite jeg kan gjøre med det for øyeblikket. Men jeg har begynt å planlegge litt til tiden etter jeg er ferdig med kurene, og kommet meg igjen, har mye å ta igjen da....

2: Jeg er så heldig å ha verdens søteste og snilleste barn. De stiller virkelig opp de også. De har i alle år hatt plikter her hjemme for å få månedslønn. Det har de utført litt så som så, slik de fleste barn gjerne gjør... Nå gjør de alle pliktene sine helt etter planene og uten å klage. Er så imponert.. De har gjerne ikke så mange faste jobber, men de de har er viktige og nyttige for oss nå.

3: Vi hadde en koselig tur på hytten i påsken. Jeg var nokså slapp så det ble ikke så mange aktiviteter jeg deltok på, men spill og kos er jeg god på... Og barna var ute med venner og koste seg glugg i hel også.
Selvsagt ble det jakten på påskeeggene også. De måtte, som i fjor, løse diverse oppgaver før de fikk endel bokstaver som skulle settes sammen til en kort setning. De klarte alt sammen med godt samarbeid, og etter 30 minutter var eggene funnet...

Dette får være nok om tilstanden her for tiden. Og siden dere ikke ser noen bilder av ferdige håndarbeider så skjønner dere nok at de fremdeles ligger i posene sine, godt glemt... Dvs jeg har klippet opp genseren og sydd sammen skuldrene da vi var på hytten. Da var jeg helt utslått, og resten lar vente på seg... Men det er vel godt med en god og varm genser nå om våren også, eller? Burde kanskje si høsten da, men SÅ treg kan jeg vel ikke være....

Jeg har fått 2 awarder også, jeg har ikke glemt de. Skal få lagt de inn neste gang tenker jeg.

14 kommentarer:

Vibbedille sa...

ÅÅÅÅÅ dakar lille søte deg da!! Får jo helt vondt her eg sitter å klager på rompa mi! hehe

Jammen ikkje godt når en føler en ikkje strekker til-kjenner til det der!! Det er derfor eg er så GLAD i ordtaket mitt på HB!!!

Min mann styrer også mye for tiden og eg må bare lære meg å skyve unna den samvittigheten, det må du også! Kommer nok snart den tidenman kan "betale" tilbake i formav litt dulling og KOS!! Du får trøste deg med det!!

Håper du snart er i oppadgående form igjen!! Håper du får koset deg litt innimellom også!

Ha en flott helg om ikkje annet!

GOD klem fra Vibbedille ;))

LivM sa...

Jeg blir så lei meg når jeg leser hvordan du sliter. Dessuten får jeg utrolig dårlig samvittighet fordi jeg klager over det som egentlig er små bagateller. Skal skjerpe meg! Håper det går raskt fremover for deg slik at du kan se sommeren lyst i møte. Du vet det er mange her ute som virkelig krysser fingre for deg. Du er utrolig sterk så dette går helt sikkert bra. Håper du etter forholdene får en fin helg!

Dorthe sa...

Du får slappe av og ta den tiden det tar og komme tilbake. Det er ikke alltid man orker så mye.. Og ikke alltid man får oppdatert bloggen så ofte heller. Håper det løsner hos deg etterhvet. Ha en sånn passe fin helg:) Håper du har hatt litt av den fine sol som jeg har hatt her idag. God bedring iallefall:)

randi K design sa...

Kjære deg, visste ikke at du har vært så syk! Håper da inderlig at ting går mot det bedre etter hvert! Betendte negler...oj, høres ikke godt ut! Sender deg en stor klem, og krysser fingrene for en bedre hverdag hos deg snart!
Randi

Berit T sa...

Det er sannelig mye du går gjennom, og dette er ikke klaging!
Det er nok frustrerende når ikke fingrene fungerer for en kreativ dame som deg.
Godt at det ting fungerer på hjemmefronten, og du er nok i full sving snart så den dårlige samvittigheten får du legge bort.
Av og til må en ty til andre hjelpemidler enn det legen foreskriver, så det er bra at det finnes helsekostbutikker med mye bra.
Ønsker deg en fin helg.

lise sa...

Så dumt at formen ikke samarbeider - og å utrolig hvor positiv du er! Jeg har herved sluttet å sutre over at jeg var syk i påsken og så ute av form til helgen igjen..

Sender deg mange god-bedring-ønsker og krysser fingrene for at du snart er i form igjen.

x x x

medina sa...

Jeg tenker på deg, men du er tøff og jeg tror du kommer deg raskt, og blir frisk som en fisk. Jeg ønsker deg god bedring og håper du får ei fin helg og påkommende uke.

Wenche/chawo sa...

Håper formen bedrer seg og kreftene dine vender til snart.Det er godt du har en så flott familie som tar vare på deg.Ønsker deg riktig godbedring og håper du og familien får en flott helg etter forholdene.

Vibeke alias Angelita sa...

Å, har full forståelse for at formen ikke er helt på topp. Du er flink å skrive, og det er koselig i bloggen din.
ønsker deg masse god bedring. Klem fra Angelita

Tove sin strikkeside sa...

vil bare ønske deg masssse, massse, masssse god bedring

2ne sa...

Livet byr på både godt og vondt - men positiviteten din gir deg nok mye i denne vanskelige stunden. Godt og høre at familien stiller opp og husk for all del - ikke ha dårlig samvittighet - du blir ikke frisk av det.... Godt det går mot lysere varmere tider, det pleier jo og hjelpe litt. Ønsker deg en riktig fin dag - og god bedring. Tenker på deg. Klem :-)

mimouna sa...

Det er neimen ikke DU om skal ha dårlig samvittighet for noe som helst. Tror ikke mange andre hadde taklet dette på en så fantastisk måte som du gjør og samtidig hatt overskudd til å tenke på andre.

Følger med på nedtellingen av antall kurer som gjenstår og håper du får det mye bedre snart. Det fortjener du!

Klem

Anonym sa...

Kjære, vene! Dette hørtes ikke helt greit ut, men det ligna ikke mye på syting, nei!
Her er en virtuell bamse-stå-på-klem til deg! Ønsker deg og dine alt godt og lykke til!!!

Bitt@mi sa...

Stakkar snille du - jammen har du litt å gjennomgå for tiden. Men det ser ut til at du tar det på strak arm, og du klager heller ikke mye. Såpass syting må det være lov til, synes jeg:-) Håper alt gir seg snart - rimelig snart, i alle fall. Jeg synes du høres ut som tålmodigheten selv, tror nok jeg hadde vridd meg som en mark hadde jeg måttet legge fra meg strikketøyet. Men kanskje det hadde vært anderledes om jeg virkelig hadde vært i din situasjon. Jeg kan vel ikke sette meg helt inn i det...
Ønsker deg i alle fall fine dager framover av hele mitt hjerte - så fine dager som det går an å få:-)
Stor klem fra meg!