søndag, juni 05, 2011

En flott helg.

Helgen har vi tilbragt på hytten i et flott vær. Desverre glemte jeg kamera hjemme, så det blir dårlig med fotobevis denne gang...
Lørdag var det flott vær hele dagen. Jeg brukte første del av dagen på å klippe hunden utendørs. Veldig greit, så slipper en alle hundehårene inne.
Etterpå ble det lunch. Bord og stoler ble rigget opp, og jeg laget til maten. Siden det snart er jordbærtid, holder vi på å tømme frysen. Dermed ble det hjemmelaget, oppvarmet pizza og ripssaft til lunch. Smakte godt i solen...
Så var det endelig strikketid. Dette hadde jeg gledet meg til. Strikketøyet ble funnet frem (Paradoxical Mittens), solbriller på nesen og rumpen i stolen. Herlig.... en liten stund. Egentlig var det temmelig kaldt, men det er full sol og jeg aktet ikke å gå inn.
Strikkejakken ble funnet frem, brillene på nesen igjen, og rumpen i stolen igjen. Herlig.... en liten stund. Egentlig var det fremdeles temmelig kaldt. Men inn? Ikke talom, det er jo sommer!
Vindanorakken ble hentet, brillene på nesen og rumpen landet i stolen igjen. Herlig.... en liten stund. Fremdeles egentlig ganske kaldt. Jaja, solen er jo varm da, men det kom en iskald trekk fra nordvest.
Hm, etter å ha prøvd med hetten på hodet i håp om at det ville hjelpe, så var jeg i ferd med å gi opp. Men et siste forsøk ble prøvd.
Ullpleddet ble hentet og tullet rundt bena. Sukk, DA var det mulig å sitte ute, endelig. I 5 minutter. Så forsvant solen bak en treklynge.... Der ble den værende 30 minutter, men tror du jeg gikk inn? Nei, skal man sitte ute og strikke i solen, så sitter man ute... Br....
Men vottene ble ferdig, og hadde det ikke vært for at det hadde vært litt flaut å bli observert, så hadde jeg jammen tatt de i bruk med en gang...
Neste strikketøy ble funnet frem, og innen solen kom frem igjen var jeg godt igang. Sokker denne gang, i et nytt, og helt nydelig mønster. Selvfarget garn og pinne 2,5mm.
Bilde kommer i løpet av uken.

I morgen er det sykehus og kur nr 15 denne vinteren. Kommer sterkere tilbake med bilder når kuren er over.

5 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Hutre, det hørtes kaldt ut, men er det sol så er det sol. Godt at du fikk en fin helg!

Anonym sa...

Hei.

Du har kreativitet og pågangsmot i lange baner,
men pass deg så du ikke får lungebetennelse eller urinveis infeksjon opp i det hele.
Du må være i form til nye kurer.
Lykke til.
gleder meg til å se bildene.

Ønsker deg en fin uke.
"Rosa"

MayM sa...

Uff, det er dårlig gjort at det var bare vi her på Østlandet som hadde en praktfull helg. Vi satt uten hele helga på strikke-treffet i 30 varmegrader. Måtte sette opp partytelt så vi ikke skulle bli røde tomater alle sammen.Til neste år hobbyvennn, ser vi deg på treff hos oss igjen :-))Lykke til på sykehuset, men nå håper jeg virkelig du får litt fri til å slappe ev fra denne voldsomme behandlingen. Masse gode og varme klemmer.

Anonym sa...

Ja, nei, det er ingen sommer. Ennå. Bortsett fra den vi hadde rundt påsketider... Gleder meg til å se sokkene du holder på med. Lykke til med kuren!!!

Sissel sa...

Det hørtes ut som artig opplevelse, skulle vært filmet i hurtigfilm, så kunne du fått deg en god latter på andre kalde dager og minnes denne ;)
Lykke til med kur, du er tøff :)