onsdag, juni 01, 2011

Endelig varm på bena...


Hva skal man kalle dette da? Pulsvarmer-sokker? Tå-løse sokker? Fryse-på-tærne-sokker? Vel, kjært barn har mange navn heter det, og kjære er de blitt hvertfall. Endelig kan jeg være varm på bena selv om tærne er fri.
Minstemann ble helt fasinert og syntes sokkene var superkool, så han la straks inn en bestilling. Ser ikke helt nytteverdien der, men skal nok fikse et par til han uansett.













Sokkene fungerer perfekt slik de var ment for, men garnet er jeg ikke fornøyd med. Det er nokså hardt og kjennes litt "stikkende" når jeg går med sokkene.
En annen ting er at sokkene ikke er så smarte å bruke i sko da de glir bakover når en tråkker inn i skoen (innesko). Kunne muligens fellt noen masker før ribbekanten mot tærne, men det får bli ved neste forsøk.

8 kommentarer:

2ne sa...

Takker for koselig kommentar i bloggen.
Lekre sokker du har - sikkert godt og lufte tærne litt :-)
Ønsker deg en strålende helg.
Klem

Wenche/chawo sa...

Sokkene ble flotte.Ønsker deg en fin dag.

Bodil sa...

Smart ide, og flotte sokkar :)
Ynskjer deg ein god dag :)

medina sa...

Stilige sokker uten tå:) Det har jeg ikke sett før.Ha en fin Torsdag.

hobbyvenn sa...

Hehe, "nød lærer naken kvinne å spinne" heter det. Her e det vel helst "Kulde lærer naken fot å strikke"... Praktisk og varm er de hvertfall, så lenge jeg ikke orker å ha noe på de vonde tærne...

Anonym sa...

Hei
Kanskje det vil hjelpe og vaske sokkene i Milo, for å få dem mykere?

Ha en strålende helg.

Hilsen "Rosa"

randi K design sa...

Jeg synes at de sokkene er supre. Jeg gaar alltid med sandaler, eier nesten ikke vanlige sko, og skifter til boots naar det blir kaldt. Disse sokkene er perfekte for "flip flops"!
Hvilket sjal er det du striker paa?

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen.
Sjalet jeg strikker heter Brandywine shawl.