fredag, juli 29, 2011

Ugly socks.


Navnet kom liksom av seg selv...
Fremdeles restegarn, og dette er også fra "tante-posene" jeg fikk til 50års dagen i fjor.
Sokkene er strikket på pinne 3,5 og veier 102 gram.











Jeg synes sokkene ble så stygg at jeg regnet med jeg måtte omtrent true noen til å ta de på seg for å få tatt bilder, men der tok jeg feil.
"Så tøffe sokker" var kommentaren min kjære kom med da han så de. Han som aldri pleier å like fargerike plagg. Og jammen tok han de ikke på seg også. Altså passer de en herrefot str 46.
Den neste som tok de på seg var minstejenta, også her passet sokkene. Hun bruker str 41. Men hun hadde ikke sansen for sokkene hverken farge eller garn.
Så var det minstemann sin tur. Han likte sokkene veldig godt, og mente de burde bli hans... Han bruker str 38, men her var de litt store. Vel, sokkene flytter ut på hytten ved første anledning, så kan de ligge klar til de trengs der. De er tydeligvis nokså fleksibel i størrelsen så da kan de hjelpe flere.



Og neste restesokk er selvsagt på pinnene. Disse blir nok like fargerike, men noe mer dempet likevel. Dette er garn jeg har fått fra minstejenta, samt rester fra "tanteposene".



8 kommentarer:

gyldenkron sa...

Hehehe, noen ganger kan ugly være ganske så søtt også ;) Ha en fin helg

LivM sa...

Du er jo bare helt rå med disse restegarnsokkene. Jeg startet også på et par, men der ligger de halvferdige:-)

Rigmor sa...

de var faktisk så spesielle i fargene at de ble stilige! Og de andre så herlige ut, flotte farger sammen det der! ha en fin helg :)

sissel sa...

Synes sokkene ble flotte jeg, og det samme sier sønnen som gikk forbi her nå.
Du har vært veldig flink til å bruke av restgarnet ditt altså - flinke damen.
God helg.

Mor godhjertas blogg sa...

kule de da,helt rått var det,Ha en god helg

StrikkePia sa...

Så stilig da. Du er så flink til å bruke rester!! Selv har jeg mer enn nok med to farger på en sokk!!

Likte det nederste bildet med de mer duse fargene jeg, så jeg venter i spenning på resultatet. ;-)

Grete sa...

Bra sokker dette. Varme når det blir kaldt igjen.

Bodil sa...

Eg synest sokkane var flotte :) Du er flink til å utnytta restar. ha ei fin helg :)