fredag, september 23, 2011

Sov godt og varmt dukker.



Minstemann kom med en kommentar med at junioren hans hadde ikke noe å sove i, så han laget sovepose av en t-skjorte (brettet og pakket den rundt dukken).
Dermed fikk jeg en idè om å sy en sovepose til hver av dukkene. Dette ble gjort i full fart mens idèen var fersk i hodet. Ikke noe fiks fakserier å sy en slik enkel pose altså, men griet å få det ut av hodet likevel. Da er det jo klart til nye idèer, hehe..











Posene er sydd av bomullsstoff, vatt og fleece. Snor inni hodeåpningen som er sydd fast i begge ender slik at snoren ikke forsvinner eller blir farlig ved lek.










Soveposene er sydd uten glidelås, og kan derfor vendes med innsiden ut om en ønsker å skifte farge.


I helgen begynner jeg på neste Arne og Carlos-dukke tenker jeg. De to dukkene vi har mangler visst noen å leke med sies det....

11 kommentarer:

MayM sa...

Så smate sovepor da :-)

Sissel sa...

Så herlige de er og med sovepose, morsomt :)

wia sa...

Fine soveposer til tøffe dukker. Har akkurat fått min bok og sitter bare å koser meg. Må nok få unna endel annen strikikking før jeg kan begynne på disse.

Xhantippe sa...

Så flotte soveposer til to flotte fyrer.

LivM sa...

Så flotte de ble.

Bodil sa...

Så flink du er, og så heldige dei er som fekk seg soveposar til dokkene sine :) God helg :)

Grete sa...

Så fint med soveposer til dukkene.

Hobbymegher sa...

Hehe, så ut som om de koste seg noe veldig oppi der. :-D

God helg!

Fru Keilegavlen sa...

Herleg. ;)

Bitt@mi sa...

Jeg blir helt imponert over kreativiteten din:-) Både når det gjelder dukker, soveposer og ikke minst pinnesamleren:-) Skulle hatt en sånn en, jeg!
Jeg nyter en stille lørdags formiddag ved pc'en og leser meg opp på alle fine blogger rundt omkring! Kjempekoselig:-)
Ønsker deg ei riktig god helg, kos deg masse!

terese hansen sa...

Heisann

Ta gjerne kontakt med meg på epost, det gjelder bloggranking hvor din blogg er blitt inkludert:)
Mvh
Terese Hansen
(terese.hansen@cision.com)