lørdag, november 17, 2012

KUR 2

                                                         

Jeg har visst gått litt surr i tellingen ang. kurer. Ser jeg skrev kur 5 forrige gang, men i går fikk jeg beskjed om at for hver gang det var et opphold så begynte man å telle kurer på nytt. Dermed er dette andre kur etter skulder/arm operasjonen. Ikke så viktig det da, men torsdag og fredag var det altså ny kur.

Det er bare snakk om 500ml cellegift som skal inn i årene, men det tar sin tid når det bare drypper inn 21ml hver time. Kuren gikk greit inn og jeg kunne reise hjem igjen i går kl 12. Herlig å være hjemme igjen..

Ingen ganger er sengen hjemme bedre enn den første natten etter et sykehusopphold, selv etter bare vel et døgn.

I dag er formen litt laber, men slik er det hver gang. Det verker i muskler i hele kroppen og huden er veldig øm. Dessuten er lungene "stive" på en måte, slik at det er tyngre å puste.

Maten smaker ikke noe videre godt heller, men noe smaker bedre enn vanlig merkelig nok. Gulrøtter er f.eks veldig friskt og godt, mens appelsin er nesten uten smak. Merkelig...
Men jeg vet at dette er slikt som går over i løpet av den første uken så det går helt greit. Jeg får leke litt kanin noen dager så er det over for denne gang også.

 
Ellers så strikker jeg ivei på Sinnasaujakken, men frykter at jeg har for lite garn. Må nok ut og etterlyse Wollmeise i de to fargene jeg bruker.

6 kommentarer:

2ne sa...

Ønsker deg riktig god bedring og en så fin helg som du kan ha :-)
Herlig med sauene på genseren du strikker.

Wenche/chawo sa...

Håper formen snart blir bedere.Og at maten smaker som den skal snart.
God helg.

Bodil sa...

Håper formen er på rett veg. Ser du har mykje spennande på gang. Ynskjer deg ein god dag :)

Siddis back home sa...

God bedring til deg og Happy Knitting!

Vibekes lille ullne sa...

Håper formen kommer seg raskt utover uka og at maten smaker igjen! Sinnasaujakka di blir kjempefin, jeg har dessverre ikke noen av fargene du bruker, ellers skulle jeg ha hjulpet deg. :)

StrikkePia - Kristine sa...

Heia <3

Da jeg fikk cellegift mistet jeg helt smakssansen, så jeg kjente knapt en eneste smak. F.eks. var magre gilde grillpølser, som vanligvis er helt ok verken mer eller mindre, som krutt. De svidde som om de skulle vært rene chillipepper bomber. Det virkelig brant i munnen. Da hadde jeg riktignok også heftige soppangrep i munn og svelg. Så det har nok og virket inn. Da jeg smakte på de igjen etter endt behandling ble jeg veldig overasket over hvor lite smak det var på dem. En periode levde jeg på kalkunpølser fra prior og bananer. Ting som ikke smakte noe. Pussig det der hvordan smakene forandrer seg.
Har du sopp i munn og svelg slik at du har vondt for å svelge pga smerter slik jeg hadde? Det var ille vondt. Uansett, jeg føler med deg i matsituasjonen som med sykdommen ellers!! :-)

Du strikker så utrolig mye fint. Gleder meg veldig til å se Sinnasaujakken din ferdig. Nydelige farger du har valgt!! Jeg synes heller ikke sauene ser sinte ut og har lurt på hvorfor de heter Sinnasau. ;-)

Håper alt er vel med deg til tross for ubehaget kurene gir deg og at du får en fin og rolig førjulstid. <3 <3 <3 Klem