torsdag, desember 20, 2012

Marius og uvenngarn igjen.

 Jeg strikker fremdeles Mariussokker etter Mariusboken. Rart jeg ikke har gått lei, men de er faktisk moraom å strikke.
 Fargene på de øverste er militærgrønn, koksgrå og offwhite. Kanskje ikke så praktisk, men fine synes jeg.
 Det neste paret er rosa, mint og offwhite.
Av det ene nøster Rosett ble det nok garn til 9 glassbrikker til. Disse har jeg heklet med dobbelstaver i nest ytterste omgang, Da blir de litt større og det ble bra. Nå er det bare en meter igjen av garnet i denne fargen, men det er mulig det var noen små nøster med lignende garn i uvennposen, så det blir gjerne flere slike brikker med tiden.

6 kommentarer:

mimouna sa...

Fantastisk hva du fikk ut av det Rosett-garnet. Brikkene ble jo kjempesøte.

Lurer på om jeg også må prøve meg på Mariussokker, de er så fine.

siwi sa...

Man kan da vel aldri bli lei av marius :) Kjempefine!

StrikkePia sa...

Så flotte glassbrikker du har laget!!! :-)
Den som kunne hekle!!! ;-)

De Marius sokkene dine er kjempe fine. Jeg har selv den boken og skal prøve meg på slike. Hvilket garn bruker du? Jeg tenker jeg skal prøve med Perfect. Trenger tykkere sokker, fryser sånn på fotan. :-)

Jeg ønsker deg og dine En God Jul og Et Godt Nytt År. Håper dere får en fin tid selv om denne julen blir spesiell for dere. Jeg sender mine varmeste tanker til dere alle!! <3 <3 <3 Klemmer

Mitt lille roterom sa...

Gledelig julehøytid!

Juleklem fra meg til nettopp deg!

Tesha sa...

Flotte Marius'er! Fortsatt god jul!

LivM sa...

Ønsker deg et riktig Godt Nytt År!