fredag, desember 28, 2012

Uvenngarn i bruk.

 Her er det rikelig uvenngarn å "kose" seg med fremdeles. Rosettgarnet i brun/beige ble 15 glassbrikker. Av noen smårester i Mandarin petit/classic ble det 5 eggeskallfargede glassbrikker og 6 hvite.
 Til jul fikk jeg flere strikkebøker bl.a. Her er den jeg allerede har brukt. Fant ut at noen av mønstrene passet ypperlig til diverse uvenngarn...
 Her har jeg brukt Mini Duett for det meste. Strikket påpinne 3,5mm og størrelse voksen.
 Denne luen er også strikket i Mini Duett, men med pinne 3mm. Den ble både fastere og finere, men også betydelig mindre tiltross for at den bare har 4 færre masker.
 Husker du det ufyselige garnet med både lange flusser og helt syntetisk? Grøssegarn med andre ord... Vel, Millie la sin elsk på det nøstet og klarte bare ikke å holde snuten borte fra nøstet. Hun er kjempeflink og lar pinner og garn være i fred nå, men dette nøstet var visst bare helt umulig å overse.. Så jeg fant ut at jeg fikk strikke et teppe til henne av det. Begynte i ene hjørnet og økte en maske i begynnelsen av hver pinne. Strikket til halve nøstet var borte, og fellte så en maske i begynnelsen av hver pinne etterpå. Ikke en cm igjen av nøstet, og godt er det... Men mykt og godt ble det hvertfall, og nå ligger det i kurven til Millie.
Et lite nærbilde av herligheten...

6 kommentarer:

Knutine sa...

Så lurt å strikke noe til å varme kurven,da ble nok en firbent glad,ja:-)
Her spises det sjokolade og det strikkes sokker.

Ha en fortsatt fin jul.

mimouna sa...

Den lueboken så spennende ut, perfekt at den passet til uvenngarnet også. Hundeteppe var lurt, særlig når hunden valgte garnet selv.

Her har vi trukket trygt innomhus nå, jammen litt av et vær ute! Vi får ønske oss en god helg uansett. ;)

LivM sa...

Supre luer, må nok ta en titt på den boken. Selv fikk jeg Mariusboken i julegave!
Ønsker deg et riktig Godt Nytt År!

2ne sa...

Så bra du får brukt noe av uvenngarnet :-) Ser du har fått til flere flotte ting ut av det. Flotte luer og lekre glassbrikker.
Ønsker deg en fortsatt fin jul.

Irene sa...

Her var det mange fine luer.Godt Nyttår til deg.

StrikkePia - Kristine sa...

Den lueboken falt jeg pladask for når jeg så hva du hadde strikket, og i dag kom den i posten. Så mye fint i den!!! :-) Tusen Takk for tips!!! <3