lørdag, august 04, 2007

August-sokker.


Disse nøstene skal bli restesokker til yngstejenta. Augustsokkene på HB var helt fritt denne måneden. Det eneste kriteriet var at det skulle brukes restegarn. Disse restene er så gamle at jeg ikke helt husker hverken hvilket garn det er eller hva jeg hat strikket av de. Jeg har en stor plastkasse med restegarn, og innholdet i den pleier skjelden å krympe. Det er så lite av hvert nøste at det er et tiltak å bruke det. Men til denne oppgaven var jo kassen selvskrevet.
Hvordan sokkene skal se ut vet jeg ikke ennå, men vi får se når jeg b egynner å strikke.


Dette er augustsokkene på Projo. Det skulle egentlig være babysokker strikket på pinne 4, men det syntes jeg ble for klumpete. Så dette ble sokker til minstemann. Garnet var rester som jeg hadde liggende i strikkekurven så de ble noe stripete og rar.. Flettemønsteret valgte jeg å avslutte etter bråtet for at det ikke skulle bli så "klumpete" i støvlene...

Ingen kommentarer: