mandag, juni 02, 2008

Full-fart-skjørt.



Jentene ønsket seg nye skjørt, og valgte seg stoffer i restestoffene.

Linningene er ribbebråt. Du tar ganske enkelt en lang stoffstrimmel så høy som du vil ha skjørtet, og så bråt på toppen.

Det går utrolig kjapt å sy slike skjørt (ca 40 min inkl. klipping), og alle vil klare dette. Stoffstykket bør rynkes noe før det syes fast på bråtet som strekkes godt ut. Det øverste skjørtet har allerede vært i bruk før jeg rakk å fotografere det, derfor er det noe krøllete..

4 kommentarer:

Fit mum sa...

Så hendig da! Slike luftige sommerskjørt er nok deilig nå i sommervarmen!!

Anonym sa...

Så flink du er til å sy! Blir nesten litt misunnelig på all den tålmodigheten du må ha!

Ble så glad for å lese at de siste undersøkelsene gikk fint! Selv om jeg ikke kjenner deg RL har jeg tenkt på deg rett-som-det-er... Gode tanker for en deilig sommer!

..også må jeg bare si at 17.-mai-hunden din er såååå skjønn!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Skjørtene syes på 40 minutter max, så dette er virkelig ingen heksekunst...
Og mmmarianne: vi har nok mer felles enn bare hundeinteressen ja...

Anonym sa...

Du verden så flink du er med symaskinen. kjempefin kjole. Blir nok ei stolt jente som skal ha på den, tenker jeg.

Ha en fin dag.