torsdag, april 23, 2009

Ferdig.



Da er vesten til minstemann ferdig. Den ser skjev ut i fronten ved knappelukkingen, men det er bare fordi den henger.













Knappene er festet på et belegg i kontrastfarge. Det gir en flott effekt når vesten er i bruk. Praktisk er det også siden knappene kan flyttes utover på belegget etterhvert som det trengs litt større vest.

Lommene er noe putleri å lage, men det ser litt finere ut enn lommer sydd utenpå, siden det er en festdrakt.
Minstejenta trengte også mer plass i drakten sin... Her måtte både vest og skjørt fikses. Heldigvis kunne jeg bare utvide vesten og
legge ut skjørtet så jeg slapp å sy ny drakt i år.






Jeg skjøtet på et stykke under armene, så diverse bånd og kantbånd måtte sprettes av. Her er de på plass igjen. Det er et koselig arbeid igrunnen.
Dette ble bare bilder av draktene, men i helgen skal de brukes så da blir det gjerne bilder av draktene i bruk.

5 kommentarer:

MayM sa...

Kjemeflott vest og drakt. Du er virkelig flink med symaskinen. Tryller fram det ene etter det andre.

Pinnepenn sa...

Dette var virkelig flott, så flink du er.

Bente`s Hobbyrom sa...

Så lekre farger på festdraktene,gleder meg til å se bilder av hele draktene.Kjempeflink er du c",)

Fit mum sa...

DU ER EN KNUPP!!!
Tusen takk for tipset om denne knappeløsningen. Nå blir det antrekk til 17.mai likevel ;o)

...Gleder meg til å se festdrakten din fiks ferdig og påkledd!!

LivM sa...

Du er virkelig dyktig med symaskinen. Drakten er flott og det var smart med den knappekanten.