fredag, april 24, 2009

Helt fin fremdeles.



Tid for ny ct-scanning og legesamtale. Dvs scanningen ble gjort for en uke siden, og legesamtalen var i dag.

Jeg var merkelig rolig og avslappet selv om jeg forrige gang fikk beskjed om at det mest sannsynlig ble ny cellegiftkur etter bildene denne gang. Det ble det likevel ikke, heldigvis...

Det kan være at der er en liten forandring på en av de små "flekkene", men isåfall er den så liten at de ikke vil behandle det nå. Så nå er det 2 måneder før neste sjekk. Deilig med sykehus-fri så lenge.

I dag var både mann og minstegutten med til legen. Minstemann var mest opptatt av at han fikk servert saft mens han ventet, og at jeg skulle ta blodprøve. Ellers var selvsagt veiarbeidet langs veien til/fra sykehuset veldig fasinerende for han. Det at jeg skulle snakke med legen og evt begynne ny kur bekymret ikke den unge mannen i det hele tatt. Heldigvis. De to eldste tenker nok mer på det, men de virker også veldig avslappet og rolig. Det har nok mye med at jeg ikke har vært så syk under og etter kurene tidligere. Dessuten var det jo ikke snakk om overnatting på sykehuset dersom jeg skulle ha ny kur.

Så nå er det bare til å gå videre vel vitende om at jeg har to kurfrie måneder til. Håret gror på toppen så jeg nesten kjenner det. Vel, en tanke overdrevet da, men det vokser hvertfall sakte men sikkert. Ikke akkurat lengde til å feste sløyfe enda, men det kommer nok. Parykken fungerer jo greit uansett. Men faktisk så har jeg begynt å bruke shampo og balsam igjen når jeg dusjer, og det var litt rart. Selvsagt har jeg dusjet hele tiden når jeg har vært syk, men det er jo ikke nødvendig med shampo når toppetasjen er blankpolert.

Da får jeg hoppe tilbake til symaskinen og sy litt mer i sort ullstoff. Minstemann skulle hatt en jakke til drakten sin, for den gamle er merkelig kort på ermene. Jakken bør være ferdig til søndag... Typisk meg å få all inspirasjon når jeg egentlig burde vært ferig med jobben...

22 kommentarer:

Pinnepenn sa...

Så deilig med sykehusfri. Snart har du hår som blafrer i vinden. Ønsker deg alt godt. :)

LivM sa...

Det var jammen meg det beste jeg har hørt på lenge. Du må jo være lettet over en slik beskjed. Nå får du nyte dagene fremover og pinner og maskin er vel ikke langt unna tenker jeg! Ønsker deg en flott vår!!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Foreløpig er det lite blafring, og mer stritting....

Berit T sa...

Så flott at det går bra, og slippe sykehus og den slags, og håper at det fortsetter slik.

Det var noen flotte festdrakter du lager. Har du designet selv?? Rekner med det jeg, du er då dyktig at jeg finner ikke ord.

Og strikkeprosjektene dine i sving, og restegarn er jo også greitt å få brukt en gang i blandt.

Ha en flott helg, og kos deg med våren.

MayM sa...

Så godt det var å høre. Det blir deilig for deg å gå vår og sommer i møte uten å måtte gjennomgå behandlig. Det er nesten artig å følge med på hva små barn er opptatt av i en slik situasjon som dere er oppe i :)

Hanne sa...

Dette var godt å høre. Ønsker deg ei fin helg!

Unknown sa...

Å så godt å høre at det gjeng bra med deg,nå kan du bare nyte våren og kose deg,ønsker deg og dine ei rektig god helg.

Wenche/chawo sa...

Så godt det var å høre at det går bra.Ønsker deg og dine en flott helg.

hobbyvenn sa...

Tusen takk for gode ord. Joda Berit T, draktene har jeg designet selv. Dvs mannen min var med på designet av sin drakt da. Jeg laget først bare en drakt til eldstejenta i 1993 og så ble det bare flere etterhvert....

MirreVirre sa...

SÅ godt å høre at det ikke var noe uhumskheter som må tas tak i med en gang! To måneder med sykehusfri må jo være godt tenker jeg!
Ha en fin helg!

mimouna sa...

Godt med en slik pause! Det betyr vel at ting går som de skal også.

Ellers er jeg imponert over de flotte draktene dine og at du har designet dem selv. Du er virkelig dyktig!

Ønsker dere en god helg.

Liv Irene sa...

Nyt dagene med "fri":) Flotte festdrakter du har sydd!
Håper du får en riktig fin vår og sommer!

Petronella sa...

Så hyggelig med gode nyheter :-)
Ha ei trivelig helg.

sjante sa...

Du er tøff som klarer og dele slik av deg selv, takk. Blir nok godt med noen mnd. uten sykehus, vet det kan være et slit. Stå på! Masse fint du lager:-)
Klem

Elin sa...

Det var godt å høre, ønsker deg ei kjempe flott helg :D

Marita sa...

Fantastisk gode nyheter! Ønsker det en flott weekend.

Spurven sa...

Så godt å høre at det går bra med deg. Nære og gode dager ønsker jeg deg og familien din.

Kicki sa...

For en kjekk beskjed å få!! Du har et fantastisk pågangsmot!! Ha en fin helg :-)

Lillesnuppa sa...

Gratulerer med gode resultater! Er innom deg titt og ofte, men er ikke så flink med å legge igjen spor. Ønsker deg ei fortsatt fin helg.

hobbyvenn sa...

Tusen takk enda en gang. Så koselig at dere er innom her, og endatil legger igjen kommentarer med fine ord. Pågangsmotet er det ikke vanskelig å finne. Føler meg jo helt frisk, dessuten er det så godt å føle all den støtten der er både blandt familie og venner og her på bloggen.

Petunia sa...

Det er så lenge siden jeg har vært inne hos deg, men jeg tenker på de daglig når jeg suser forbi huset ditt. Det er flott at det går fremover og bra at håret er på vei tilbake:) Det er jo litt greit å slippe parykken når det blir varmt i været.
Godt med sykehusfri - ja, det kan jeg tenke meg!

UnePune sa...

Så godt å høre at du er bedre! Nå ble jeg glad =) Håper du har hatt en fin feiring i dag.