tirsdag, november 03, 2009

Redd Barna-bamser.



Disse to sjarmørene er Redd Barna-bamser. Jeg fant en oppfordring på en blogg om å strikke bamser til Redd Barna. Mønster ligger på sidene til Redd Barna.














Det er veldig lett å strikke bamsene. De fleste delene er rett frem og tilbake, med litt fellinger her og der.
Det viktigste var at snutene skulle være røde.
Hvis du sammenligner bildene under med disse to øverste så ser du at jeg valgte å sette en hvit prikk (tekstilmaling) i hvert øye etter de første bildene ble tatt. Det ga et helt annet liv i blikket til bamsene, og ga dem mer personlighet....


Å søke varme i et nylaget teppe er jo lurt, så dette er nok noe smarte bamser..



Å begrave seg i alt det nye garnet er jo heller ikke å forakte...
Nå er det bare å håpe at noen vil kjøpe bamsene som blir solgt gjennom Redd Barna sine nettsider. Bamsene koster 100,-kr pr stk.



11 kommentarer:

LivM sa...

Morsomme bamser og så til et godt forsmål også!

Wenche/chawo sa...

Så flotte Røde kors bamser ,du har strikket.Og du støtter et flott formål ,med å strikke dem også.Ha en flott kveld.

Pinnepenn sa...

Så fine, og en bra sak. :)

amylin sa...

Så søte og morsomme bamser, også til et godt formål.

Bitt@mi sa...

Søte bamser - du er flink som strikker slike, de går til et kjempegodt formål! Kanskje jeg også må strikke noen:-)
Teppe ditt ble kjempefint, du var veldig flink som gjorde det ferdig, med tanke på at du også hadde / har et Ishbel-sjal på pinnene. Det er viljestyrke, må jeg si:-)

Therese sa...

God gjerning!! :-)Superfine bamser!

Turid Holm Flaa sa...

Søte og lurt med det glimtet i øyet ;-)

Bitt@mi sa...

Måtte inn og kikke på garnet litt igjen:-D Utrolig lekre farger, synes jeg.
Nei, jeg blir nok ikke smittet av Ingrid, ikke hvis det er influensa hun har. Har jo fått vaksinen for 9 dager siden, så den har jeg fått full effekt av nå:-)
Det går forresten bedre med henne nå, eneste er at hun hoster mye, særlig når hun skal legge seg. Og hvis det er influensa, så bør hun ikke gå på skolen hele denne uken, hun kan smitte andre. Derfor blir hun hjemme til mandag, da er det gått 7 dager siden hun fikk det. Vi koser oss hjemme disse dagene, med TV,strikking og kakao i massevis:-)
Ha en flott dag!
klem!

mimouna sa...

Så søte! Artig å se hvor ulike de blir. Håper de får gode nye hjem.

Ønsker deg en fin helg!

Bitt@mi sa...

Hei igjen!
Det ligger en award og venter på deg i bloggen min!

Sissel sa...

Så utrolig søte bamser. Jeg legger deg til på gølgerlisten min, for her var det mye fint, pluss at jeg har sett deg inne på projo-forumet. Ha en fin dag:-)
Hilsen Sissel