lørdag, november 14, 2009

Juleklokker.



Jeg skulle ta bilder av juleklokkene jeg har strikket, og da mumlet jeg noe om at det hadde vært fint med en grankvist. På tomten på hytten har vi to kjempestore grantrær så mannen min skar ned en grein. Pilene viser forholdet mellom træ og mann. Han er 184cm, så da kan dere jo se hvor høy trærne er...











Vel, over til det som var grunnen til grangreinen:
Disse klokkene har jeg strikket i jule-alongen på Projo. Synes de er søte.















At klokkene er lette å strikke, og raske å få ferdig gjør jo at det er ekstra morsomt nå i en tid da jeg skulle ønske at døgnet varte minst dobbelt så lenge....














På strikketreffet til Projo vant jeg noe garn. Det ene nøstet var et garn som heter Perle (Gjestal spinneri). Tråden har mange små glassperler, og jeg lurte fælt ¨på hva jeg skulle bruke den til. Da jeg så disse klokkene kom jeg på tråden og fant ut at den måtte passe perfekt. Det gjorde det også. Og tråden var faktisk overaskende grei å strikke med, selv med perlene på tråden.










Et nøste med Perlegarn holdt til 3 klokker. De neste 3 er strikket i Lidl bomull/viskose-garn. dette garnet passer også godt til klokkene.

Mønsteret finner du her

3 kommentarer:

MayM sa...

Så flotte julebjeller og koselige julesokker du har strikket.

LivM sa...

Så nydelige klokkene ble. Du er flink til små detaljer, jeg har ikke tålmodighet til det!!

Bitt@mi sa...

Så fine de var - og så flott å få brukt garnet til disse:-) Ja, jeg ønsker også at døgnet var dobbelt så langt nå, og jeg skulle ikke ha sovet bort den ekstra tiden, nei:-) Har altfor lite hobbytid til alt jeg har i hodet, og til pc-bruk også...
Skulle ha blogget litt, men har ikke rukket på et par dager nå. Men kommer sterkere tilbake snart:-)
Alt garnet er nå nøstet opp, og jeg har lest gjennom oppskriften til Cobblestone, ser ut til at strikkefastheten stemmer noenlunde. Gleder meg!
Stor helgeklem fra meg!