onsdag, oktober 20, 2010

KT-lue og blokket sjal.


Vi er mange som har hatt tanke for å strikke en "Kari Trå-lignende" lue. Her er mitt forsøk. Veldig enkelt og greit å strikke, men kanskje litt kjedelig... Jeg strikker i diverse tynn Alpakka.

Jeg la opp 120masker på pinne 2,5mm og strikket 2 rett 2 vrang ca 6 cm.
Så gikk jeg over til pinne 3mm og strikke 4 omg rett i bunnfargen. Deretter er det bare å boltre seg i farger som en ønsker og strikke kontrastene i vrangt. Jeg er ikke så glad i vrangstrikking så jeg vrenger luen og strikker 4 omganger rett på vrangen. Så snur jeg luen igjen på retten og strikker 4 omg rett i bunnfargen.

Her er Fårhagen 2 under blokking.
Neste sjal ligger vått i vasken og venter på tur...

3 kommentarer:

LivM sa...

Lekkert sjal igjen! Det blir spennende å se hvordan luen din blir fedig! Fargene er jo nydelige!

hisae sa...

Denne lua ser ut til å bli flott. Gleder meg til å se den ferdig. Tror jeg prøver meg på noe lignende

hobbyvenn sa...

Tusen takk begge to. Luen måtte vike for julekuleboka, men den blir nok ferdig snart likevel..