torsdag, februar 02, 2012

Biljakke, og Millies første klipp.

Jakken til minstemann vokser sakte, men sikkert. Jeg er ferdig med begge ermene og er igang med bolen. Bråtet er ferdig og jeg har delt for forstykkene og ryggen. Det ser sikkert litt rart ut her, men det er fordi jeg strikker ryggen rundt, etter jeg har strikket ferdig bråtet.
Jeg er ikke så glad i å strikke mønster med flere farger på vrangen, og heller ikke ved å strikke motsatt vei tilbake. Derfor deler jeg stykket etter bråtet, legger opp 4 masker i hver side, og strikker rundt. Da får kan jeg strikke mønsteret "rett vei" hele tiden. Når så ryggen er ferdig strikket, så syr jeg og klipper opp slik en pleier å gjøre med forstykket. Da får jeg en sidesøm som må kamufleres, og det gjør jeg ved å sy på et belegg av jersey. Det har fungert veldig bra mange ganger før. Skal snart begynne på mønsteret på ryggen, men må overføre diverse tegninger til et ruteark først.


Millie: Kan dere se at Zita og jeg har fått klippet snuten og labbene? (Aner ikke hvorfor Zita gjeiper på bildet, jeg har hvertfall ikke terget henne.)

Ikke visste jeg at vi måtte gjennom dette, synes jeg var fin med hår på snuten jeg da.

Og da mor kom med en dings som brummet var jeg absolutt ikke interessert i å prøve den helt oppi nesen min. Ellers takk! Jeg prøvde å vri meg unna hver gang den brummende dingsen nærmet seg.


Men mor klippet ikke hårene mine likevel, hun bare brukte maskinen til å stryke meg sakt over snuten mange ganger og da ble det faktisk veldig behagelig.

Tilslutt lot jeg henne klippe meg likevel. Den var jo ikke farlig i det hele tatt. Labbene var det litt værre med. Jeg kunne bare ikke fordra at hun holdt på med den brummedingsen mellom potene mine og oppå føttene. Jeg halte og dro i labbene etterhvert som hun prøvde seg frem, men hun ga seg selvsagt ikke så jeg ga opp.


Du kan vel se at jeg er litt fornærmet på bildet her. Men alle sier jeg ble usannsynlig søt nå etterpå, så da er det sikkert ikke så ille likevel. Mor er veldig fornøyd med at jeg ikke protesterte så mye som hun hadde trodd, så alt i alt så ble det en grei stund.

Jeg ble klippet på mandag og på tirsdag var det bad og føn. Storejenten som er flyttet ut var hjemom og hjalp til med vask og føn av oss to hundene. Så nå lukter jeg godt og vandrer rundt med en pels som er skikkelig fluffy og pen.

Merkelig at de ikke lager reklame for hundeshampo, der hadde jeg nok egnet meg. Ser det for meg: Lett joggende med halen rett til værs og hode høyt hevet. Pelsen gynger lett i takt med bevegelsene mine. Joda, det hadde nok blitt en god reklame det.

8 kommentarer:

X sa...

Så morsomt det er å lese når Millie "skriver".

mimouna sa...

Hehe, pass på så ikke den hunden helt kupper bloggen din. En lur liten sjamør det der.

Litt artig med den Fanatrøyen din litt lenger nede her, for jeg strikket en prikk lik på 80-tallet. Samme blåfarge og like knapper også hvis jeg ikke myser feil. Mamma arvet min, for på den tiden strikket vi jo gensre i teltstørrelse med rom for doble skulderputer, hihi.

Hilde sa...

Millie er flink til å fortelle :-) Traktorluen under her var utrolig flott - kjenner et par karer som hadde blitt våte i øyekroken over en slik pressang :-)
Fanekofte er utrolig flott!
Hilde

hobbyvenn sa...

Takk for kommentarer.
Neida Mimouna, ingen fare for at Millie skal kuppe bloggen. Hun er taletrengt, men får bare pratetid når det ikke er så mye annet jeg har å vise frem. Og sjarmøren har alltid noe å fortelle...

Sissel sa...

Så herlig. Jakken ser ut til å blir kjempefin:)
Hils Millie og si hun er en flink skribent og er veldig fin i pelsen :)

Tesha sa...

"Vofser" er ikke helt mi greie, er vel mer kattemenneske - muligens. Men det er fornøyelig lesing likevel!
Og den genseren skal det bli kjekt å se ferdig - den LIKER jeg!!!

Bitt@mi sa...

Hei på dere:)
Koser meg masse med å lese om Millie, og sååå søte de to er:) Du skulle gitt ut valpebok!
Ser fremdeles etter hund, og bloggen din er god inspirasjon! Og dere er så flinke med valper. Hvis/når jeg får valp, skal jeg lese alt på nytt:)
Ha en flott dag, og masse hunde- og strikkekos:)
Klem fra nord!

StrikkePia sa...

Herlige Millie!!! <3<3<3