onsdag, mars 14, 2012

Seiburger.

Siden flere har spurt etter oppskrift på seiburgerne minstejenta laget til middag på
mandag, så legger jeg den ut her.

SEIBURGERE 4 pers.
600 g sei
1 ta salt
2 krm pepper
4 ts potetmel
2 ss finhakket løk
2 fedd hvitløk presset/finhakket
2 ss vårløk
1,5 dl kald melk/vann

Først kjøres fisken raskt i en matmølle. Så tilsettes alt det andre oppi med fisken og kjøres til en godt blandet masse.
Form massen til fiskekaker i hånden eller med skje, og stek dem i varm stekepanne. Bruk margarin/smør eller olje.
Serveres med hamburgerbrød eller poteter, samt valgfrie grønnsaker.

Lykke til!

4 kommentarer:

Vibbedille sa...

Eg har den genseren min i PDF fil, men eg har mistet mailen min og har ny derfor har eg ikkje mailen din, så send meg en mail tanteerfortsattgal@hotmail.com så sender eg den til deg vettu ;))))

Klem Vibbedille ;))

LivM sa...

Takk for oppskriften. Dette må prøves.

Hilde sa...

God bedring med armen - kan tenke meg du verker etter både strikking og bunadssøm .
Hilde

Bitt@mi sa...

Takk for oppskriften!
Må prøve denne når jeg får tak i sei igjen:)
Håper armen snart er krute god igjen:)
Klemmer!