torsdag, juli 26, 2012

 Jeg fant frem en gammel ufo i forgårs. Jeg husker ikke helt hvorfor jeg la bort dette strikketøyet, for mønsteret er enkelt og greit å strikke. Det er "Karin Lace Shawl". Og garnet er veldig godt å strikke med. Det er Wollmeise "Baba Jaga". Fargene går i rødt, rosa, sort og burgunder.

Satser på å veksle mellom fiskene og dette sjalet fremover. Men jeg har diverse andre ting jeg har fryktelig lyst å få ferdig også. Bl.a minstemann sin bil-jakke. Der er det vel tyngden på strikketøyet som gjør det litt vanskelig. Armen fungerer fint til å strikke med nå, men da må strikketøyet være litt lett. Får gjøre et forsøk snart...
Da jeg fikk kur i forrige uke kjennte jeg at jeg klødde på huden rett over veneporten. Jeg tenkte ikke over det og regnet med at det gikk bort når nålen ble fjernet. Men slik var det ikke. I løpet av endel dager ble området rødt og veldig ømt. Det ante meg at her hadde vi med en betennelse å gjøre, så i går var jeg innom sykehuset for å få det sjekket. Og da ble det rett på antibiotika i 14 dager... Heldigvis slapp jeg innleggelse.
 Ingen tvil om at det er betennelse. Området er glovarmt og stikker og brenner. Tror jeg kunne stekt speilegg på huden om jeg hadde villet. Men det er igrunnen enklere med en stekepanne, da slipper jeg sølet, hehe...

Her er forresten oppskriften på kaken i forrige innlegg:

Myk kake med krydder.

2 egg
2,5dl sukker
3dl hvetemel
2ts bakepulver
50g smør
1,5dl melk
1,5ts kardemomme
2ts kanel

Pisk eggedosis av egg og sukker. Tilsett alt det tørre samt melk og smeltet smør i eggedosisen. Bland alt forsiktig slik at du ikke pisker ut luften av eggedosisen.

Stek kaken ved 175grader i ca 35 minutter. Lykke til!

6 kommentarer:

MayM sa...

Usj, så ikke pent ut det der ,hobbyvenn. Godt du fikk hjelp fort. Har nettopp strikket sjalet du holder på med. Det er et enkelt, men veldig pent mønster i sjalet.Ha en fin dag :-)

hisae sa...

Holder også på med dette sjalet, det er flott og enkelt.:)
Bra du har fått noe for betennelsen, det så ikke godt ut.
Flott at du klarer å strikke igjen :)

LivM sa...

Det sjalmønsteret er nydelig så her kan du glede deg til å få et flott sjal. Riktig god bedring :-)

GreteH (Søssa) sa...

Sjalet må du bare få ferdig,nydelige farger og mønster.
Den betennelsen ser virkelig ikke ogd ut, håper antibiotikaen hjelper og at du blir kvitt det --- fort! God bedring.

Linda sa...

Ikkje bra! Du får ha god betring. Fint sjal.

2ne sa...

Flott farge på sjalet du lager.
Takk for oppskriften på en kake som ser deilig ut - kanskje jeg skal prøve meg på denne.
God bedring - håper du har blitt bedre nå.
Klem