onsdag, september 05, 2012

Måtte bare begynne på noe nytt...

 Sekken med garn fra min mor frister til veldig mange nye prosjekter. Dette nøstet bare ropte om å bli brukt til noe helt spesielt... Jeg er godt igang og du skal få se hva det blir når jeg bare er ferdig... Kanskje du allerede kan se hva det skal bli??
I sekken med garn var det også tre barnegensre som min mor har strikket. På denne var det lite arbeid som gjenstod. Bare å feste tråder og sy igjen hullene under ermene.
 Denne genseren var helt ferdig, så her var det bare en kjapp runde under dampeduken.
 Denne genseren er det bare å montere. Eller bare å bare, dette er en av de jobbene jeg stadig utsetter.. Men den skal nok bli ferdig snart.
 Denne genseren gjorde jeg ferdig i morges, så nå kan den varme en liten gutt eller jente...
Aner ikke hvor mønsteret er hentet fra, men den er nok strikket for mange år siden. Min mor har strikket til alle barna i familien (både våre og mine søsken sine barn), men det er lenge siden de var i denne alderen.

6 kommentarer:

Hanne sa...

Sånne flotte strikkearbeider som dukket opp. Hyggelig at du gjør dem ferdige, sånn at de kommer i bruk. Kjærlighet i hver maske :-)
Pludrehanneklem

Elins Strikkeri sa...

Ja her var det masse flott, supert at det vert ferdig og kan bli brukt!! Ha ein fin dag:)

Lunamon sa...

Herlige skatter. Den genseren med "kakemenn" på borden er jeg overbevist om at jeg har sett i rødt og hvitt. Et mønster jeg fikk på mail fra et ukeblad.. Og ja det er lenge siden. Ta godt vare på din mors skatter.

StrikkePia sa...

Så fine gensere!! :-)

Tenker du koser deg masse ja. Gleder meg til å se alt det fine du garantert tryller frem!! :-)

Tesha sa...

Så bra at du får "redda" sånne vakre ting som godt kunne ha blitt gjemt og glemt!
Og gjett om jeg forstår garnlykken i forrige innlegg...
God helg, min Hobbyvenn!

Fru Keilegavlen sa...

Så utruleg flotte gensrar mor di har strikka. Desse må du ta godt vare på.