torsdag, september 20, 2012

Dorthe-genser 4 er ferdig.

 Da er Dorthe-genser nr 4 ferdig. Litt rart, for denne genseren brukte jeg 1,5 uker på,og den er like stor som minstemann sin. Mens de to Dorthegensrene som jeg strikket i full størrelse brukte jeg bare en uke på. Kan det være at jeg begynner å bli ferdig med dillen Dorthe-gensre nå? Tror det blir en stund til neste gang. Men det rare er at når jeg ryddet i diverse garn i gårkveld så tok jeg meg i å tenke "Å, dette garnet hadde blitt fint til en ny Dorthe-genser"... Får finne noe annet å bruke mohairgarnet til tror jeg.
Garn: Mohair fra Stoff2000 og tynn ull fra SandnesGarn.
Pinner: nr7
Vekt:252gram
 Innimellom den siste genseren har jeg strikket Clue1 og Clue 2 på Mysterisokkene til Bittami. Nå venter clue3 og den tror jeg begynner på i kveld.
Mønsteret er nydelig. Garnet er rester fra andre sokker jeg har strikket tidligere så jeg har brukt 3 farger. Gøy med sokker som en ikke vet hvordan de blir når en begynner å strikke de..

4 kommentarer:

StrikkePia - Kristine sa...

Jeg er dypt imponert over at du har strikket 4 Dorthe gensre. Bøyer meg i støvet for deg!! :-)

Og så er jeg så imponert over at du er så flink til å bruke av garnlageret ditt. At du klarer å være så bestemt at du bruker av det garnet du har, fremfor å kjøpe nytt. Og ikke minst synes jeg du er kjempe flink til å sette sammen farger. Det er noe jeg selv savner å kunne mer om. :-)

Har reservert bamseboken du strikket Johannes fra, på biblioteket. Skal bli spennende å se om jeg får til en bamse. Er ikke så flink til sånt pirk, men syns Johannes ble så fin. I tillegg minner han om en bamse min bror hadde som lite. :-)

Ønsker deg og dine alt godt. Du er en fantastisk dame!! Litt kos og klø til de nydelige firbente du har også. Kommer det ny rapport fra Milie snart? :-) <3

hobbyvenn sa...

Tusen takk for gode ord StrikkePia - Kristine. Sitter her og rødmer jeg, og ble varm om hjertet.. Du får nok til å strikke deg en Johnnes du også. Det var veldig lett, og mønsteret er greit forklart. Bare spør om du lurer på noe.
Millie har mye på hjertet så vil tro hun kommer med en rapport ganske snart. I dag har hun bl.a vært med meg på loftet og ryddet i garnlageret. Du kan tro det var mye "hjelp" i henne...

2ne sa...

Strikkedilla er det jo noe som heter :-) Flott genser - og lekre sokker i nydelige farger.
Ønsker deg en kreativ og flott helg.
Klem

Villblomsten sa...

Så mye fint du har strikket :-)