torsdag, oktober 31, 2013

Egostrikk, og en ubuden gjest..



 Etter all inspirasjonen fra alle blogginnleggene med "Ull i bruk" måtte det jo nesten ende med et egoplagg i etterkant. Til mitt forsvar kan jeg nevne at Messi-genseren til minstemann er ferdigstrikket. Nå gjenstår bare ørten maskesting og montering... Men innimellom er det greit med nytt strikketøy. Jeg strikker det i en tråd Plumet og 3 tråder Oleannagarn.
 Det høres sikkert fryktelig tykt ut med 4 tråder på pinnen om gangen, men til pinne 6 er dette helt passelig. Trådene er veldig tynne hver for seg. Som vanlig begynner jeg med ermene. Dette skal bli en genser med ribbestrikkede ermer, glatt front med en flette på hver side, og ribbestrikk i sidene. Jeg så en slik genser en dag i forrige uke og fikk den ikke ut av hodet etterpå.
Jeg er fornøyd med tråden, fornøyd med fargen og fornøyd med luven på strikketøyet, men av en eller annen grunn så er det liksom noe som ikke stemmer helt. Jeg merker det på at jeg strikker noen omganger, tar en pause og strikker litt igjen. Hva som ikke stemmer helt klarer jeg ikke finne ut så derfor strikker jeg videre. Muligens burde jeg hatt glatte ermer fordi ribbestrikk fyller mer, men da blir genseren helt ulik den jeg har sett og likte så godt. Så da fortsetter jeg litt videre jeg, så finner jeg kanskje ut hva det er som ikke stemmer helt...
I dag er det Halloween. Vi pleier ikke gjøre så mye ut av det annet enn et godt måltid middag og en film med litt godteri til kvelden. Siden minstemann skulle ut av dørene i dag så tok vi det i går. Men noe skrekk skulle det tydeligvis bli i dag også.
 For denne karen oppdaget jeg på salongbordet i morges!! Den er slett ikke invitert inn her, og ikke fikk den noe knask heller. Satser på at den ikke steller istand noen knep i ettertid, den måtte nemlig forlate huset ganske kjapt...

4 kommentarer:

MayM sa...

Blir spennende å se genseren din ferdg :-) Usj, liker ikke slike gjester "grøsser"

ANNEPÅLANDET sa...

Genseren SER i hvert fall utrolig deilig ut!

Edderkoppen valgte jammen en passelig dag å komme på besøk på :-)

2ne sa...

Spennende prosjekt du har startet med. Gøy når man ser noe som man få så lyst på - flink du som setter i gang med utfordringen.
Lekre vottene ble også.
Ha en riktig god helg og kos deg masse.
Klem

jeamomentsinlife sa...

Så fine farger! :) Gleder meg til å se resultatet! :)

Ønsker deg en fin helg :)