tirsdag, oktober 01, 2013

Travle tider...

 Først av alt må jeg bare beklage at det har vært så stille på bloggen den siste tiden.

Her går det i pakking og rydding fremdeles. Vi har vært på husjakt i ca 3 år, men har ikke funnet det vi var på jakt etter før for ca en mnd siden. Da fant vi huset vi har lett etter. Alt stemte, endatil området det ligger i! Dermed var det å by og krysse fingre for at vi fikk det, og det gjorde vi tilslutt. Minstemann har valgt seg sitt soverom og vi andre to har planlagt resten av rommene slik vi ønsker. Selvsagt blir det hobbyrom på meg.

Det er 18 år siden vi flyttet forrige gang, så en kan si vi hadde glemt hvor mye som må gjøres når det gjelder å flytte... Vel, vi husker jo at vi jobbet og slet da også, men denne gangen synes jeg det er litt vel mye å fikse.
 Egentlig så er det ganske kjekt også faktisk, for det blir så ryddig og fint når en får ut alt en ikke trenger lengre. Og når en har god plass er det mistenkelig lett å bare lagre på ting en ikke bruker. Dessuten er det veldig inspirerende å rydde. Du verden så mange planer jeg har fremover når vi er kommet i orden i det andre huset. Symaskinen tror jeg kommer til å gå seg varm... Jeg har samlet alle rester etter lappetepper i to esker og disse har jeg planer om å utnytte til både løpere og tepper.

Jeg er ikke i form til å bære og flytte på diverse ting så jeg pakker i sekker det vi ikke skal ha. Sekker med oransje lapp går til Fretex, og sekker med grå lapp er boss. Mannen og minstemann har oppdraget med å bære sekkene i bilen og levere de der de skal. Flinke mennene mine...

Nå er vi ferdig med å rydde bort det vi ikke skal ha i 1. og 2. etg. Da gjenstår loftet (er begynt der så smått) og to rom i kjelleren. De andre er vi faktisk ferdig med.
 Før vi kom skikkelig i gang med ryddingen var vi en helg på hytten og da fikk vi plukket inn en god del av eplene. Selvsagt ble det lun eplekake til kaffen den dagen.
 I går hadde vi først takstmann på besøk for å taksere huset. Så kom megler, og tilslutt fotograf. Megleren har selvsagt vært her tidligere også og bl.a gitt oss tips om hva vi skulle gjøre før fotograferingen. Det å velge megler er for øvrig litt av en jobb. Det finnes jo så mange, og alle er ivrige etter å få selge huset ditt. Prisene varierer, og mye er ulikt når det gjelder hva prisene inkluderer. Vi valgte å følge magefølelsen og er svært godt fornøyd foreløpig hvertfall.
 Et av tipsene fra megleren da han var her første gang var å bruke fargerike puter og buketter når huset skulle fotograferes.
Jeg kjøpte to buketter med roser og en med Asters som jeg satte sammen til tre buketter siden det var tre bord vi skulle ha de på.
Resultatet synes jeg ble bra.
 Puter ble også innkjøpt, i tillegg til de vi allerede hadde i hus. Nå er det bare spennende å se hva fotografen har fått til. Og selvsagt hvordan det går med salget av huset. Blir spennende tider fremover.

Dette er en håndarbeidsblogg egentlig, men du verden så lite håndarbeid det blir gjort her for tiden. Når kvelden kommer og jeg setter meg ned så orker jeg sjeldent å finne frem strikketøyet.
Jeg har strikket litt på Messi-genseren til minstemann, men nå har den jammen havnet på loftet i en pose med diverse garn. Oppdaget det i dag da jeg hadde tenkt å bevilge meg en liten strikkepause midt på dagen. Trapper er ikke min favorittsyssel for tiden da pusten er så elendig, så å gå opp to etasjer var lite fristende. Dermed ble det ikke strikket noe i dag heller. Men i ettermiddag må jeg på loftet i allefall så da skal jeg nok finne frem strikketøyet også.
Lover å komme tilbake med bilder om ikke så alt for lenge.

9 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Hjælpe og trøste - for en jobb! Og så flinke dere er! Imponert!
Vi har bodd i samme hus i 24 år og har så smått begynt å tenke på å røre på oss. Jeg har bestemt meg for å starte ryddingen allerede nå - og det trengs!!! Man burde absolutt flytte litt oftere, ellers gror det helt ned. Skal være så energigivende å ha det ryddig, har jeg hørt rykter om...
Jeg jobber for en eiendomsmegler og har visninger, og det er stooor forskjell på hvordan folk har forberedt seg til visninger. Noen har det så fint, mens andre steder er litt... eh, mindre fine. Fortsatt lykke til med rydding og flytting, og ikke minst salg av hus!

Elin sa...

Misunner dere ikke flyttejobben. Det er jammen litt av et slit. Det er 17 år siden vi flyttet hit vi bor nå og jeg håper jeg slipper å flytte mer. Ønsker dere masse lykke til i det nye huset og slit deg nå ikke helt ut:-)

Hannesol sa...

Lenge siden jeg har fått vært innom deg, gratulerer med nytt hus! Så spennendes! Deilig å få ryddet litt,slitsomt men en får liksom ryddet litt i topplokket også syns jeg. Lykke til videre både med rydding og hussalg!:)

2ne sa...

Lykke til med pakking og rydding. Ja flytting byr på utfordringer - men det blir nok veldig bra om en liten stund tenker jeg. Ta vare på deg selv. Klem

Hilde sa...

Det er litt av en jobb når man skal flytte. Tillykke med flyttinga til nytt hus.

Siddis back home sa...

Masse lykke til, jeg vet hvordan det er, jeg har flyttet en del! Klem fra meg!

Anonym sa...

Hei.

Flyttet inn hit i eget hus til pinse i 2011, så ikke så lenge siden jeg/vi var på flyttefot.

Det er spennende og innrede noe nytt, og man får oversikt over det man har.

Lykke til med flytting og salg av huset.

Ta vare på helsen og hverandre opp i alt, så skal du se at du får masse tid til hobbyene dine når dere først er kommet i nytt hus.

Høst hilsen fra "Rosa"

Knutine sa...

Husk å tenke på deg selv også
Er i gang med å hjelpe min bror som skal flytte nær sine barn.Han er rullestolbruker etter en hjerneskade.Og sannelig så sier min datter på tirsdag at de har kjøpt hus også.
De har de en 3 åring,og en baby på 1/2 år..
Jo,det blir litt å holde på med i vinter;-)

Husk å ta det med ro innimellom,og spør gjerne andre om hjelp-
Lykke til;-)

hobbyvenn sa...

Takk for koselige kommentarer alle sammen. Og takk for gode råd Knutine. Denne uken har jeg tatt det litt mer med ro faktisk, og endatil strikket litt.