lørdag, oktober 19, 2013

Nydelig sjal, og mysteriealong.

 Se hva jeg har fått av Mimouna!! Et aldeles nydelig sjal som hun har strikket. Det er så tynt og lekkert, men varmer herlig rundt halsen.
 Da jeg var på loftet og ryddet i garnlageret sorterte jeg garnet etter hvilken type garn det var. I tillegg hadde jeg to sekker ved iden av meg. En til Mimouna, og en til Fretex.
For en stund siden var minstemann oppom til Mimouna med sekken, og samme dag kom hun med to pakker til oss.
En til minstemann som inneholdt et Smiley pannebånd og en legofigur (pannebåndet er ute på tur for øyeblikket), og en til meg som inneholdt dette nydelige sjalet.
Tusen takk enda en gang Mimouna, dette ble jeg virkelig glad for!

I dag var jeg på loftet igjen for å hente noe garn. Du verden så lett det var å finne de rette kassene med garn! Smart med en ryddeøkt...
I sokkegarnkassen fant jeg et nøste med rød Opal, og i Sisukassen fant jeg gressgrønn (ser ikke slik ut på bildet), hvit og blå Sisu.

Dermed er jeg klar til å sette i gang med mysterie-sokkealongen til Bitta, Styrbord og Barbord. Det kommer en del av mønsteret hver fredag fremover. Første del kom i går.


5 kommentarer:

LivM sa...

Jammen var du heldig, men jeg tror det var vel fortjent :-) Sjalet var lekkert. Jeg skulle også begynne på disse sokkene, men mangler garn så da får vi se hva det blir til!Nå strikker jeg sokker og har en genser på si!!

hobbyvenn sa...

Hehe, har genseren til minstemann på si jeg også. Den blir nok snart ferdig, men måtte liksom begynne på disse sokkene nå mens mønsteret var nytt. Lykke til med garnjaketen om du kommer i gang med mysteriesokkene.

Solfrid sa...

Så heldig du er.
Sjalet er nydelig.

byLivA sa...

Lucky you! Det var et lekkert sjal :-)

mimouna sa...

Så kjekt at dere likte tingene! :)

Sortere "arvegarn" og legger planer her jeg. Noe er alt brukt!