søndag, mars 12, 2006

Neste prosjekt, Mariusgenser.















Jeg hadde egentlig planer om å strikke en katteseng nå, men så oppdaget jeg det faktum at "lillegutt" hadde vokst fra mer eller mindre alle strikkegensrene sine denne vinteren... Så her er det bare å finne frem garn og mønster og sette igang. I går leverte jeg 4 gode ullgensre til Fretex som alle var blitt forkort på ermer og bol. Siden prosjekt "garn-slanking" pågår, prøver jeg å klare meg uten å kjøpe nytt. Marius er et enkelt og greit mønster som det er supert å kombinere med rester. Jeg valgte en lyseblå bunn fordi det garnet har jeg rikelig av. Ellers er detbrukt restegarn fra mange forskjellige produsenter. Bunnen strikkes i Sandnes Ullvarefabrikk sitt ullgarn (kjøpte 2 kilo-pakker i fjor, og garnet er veldig drøyt) mønsteret strikkes i Heilo fra Dale, Villmark fra Idena, Vestlandsgarn fra Gjestal, samt tre andre garntyper som jeg ikke husker navnet på. Genseren strikkes på pinne 2,5 og 3,5 i størrelse 8 år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gensere som har blitt for kort på ermene har jeg sett endel av også i det siste. Rare greier *he, he* Mariusgenser blir nok fint ja, er glad i sånne tradisjonsrike strikkagensere jeg også :)

hobbyvenn sa...

Hm, ja. De vokser raskt disse "små". Men det er jo litt kjekt det også da. Dessuten så er det jo kjekt å strikke da! Kjedelig hvis ingen trengte gensre og en strikket bare for å strikke.