søndag, april 15, 2007

Vestlandsdrakten.



Her er drakten eldstejenta har bestemt seg for å ha til konfirmasjonen. Synes den er flott jeg, og gleder meg til å sy den. Det er ikke mulig å kjøpe stoff og mønster, så det blir tilklippet i materialpakker til hver enkelt. Eldstejenta har valgt et annet bånd på stakken enn det som vises her, men ellers er den lik. Det var mulig å velge mellom tre forskjellige bånd, og livet finnes i flere farger.
Vi bestillte den i forrige uke, og det er 14 dagers leveringstid.






Her er sølvet som hører til. Synes det er så flott! Dette er samme drakt, men med gult liv og gule "Bryggen-hus". Skal bli spennende å ta fatt på jobben når alt er klart.

Ellers har vi vært og bocket lokale og mat til den store dagen, så nå føles det som det nermer seg med stormskritt. Invitasjoner, bordkort og takkekort skal vi snart gå igang med å produsere, men stempler og kartong/papir er innkjøpt og klart....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott drakt! Blir nok ein flott konfirmant. Lykke til med syinga :)

hobbyvenn sa...

Takk for det. Gleder meg veldig til å ta fatt på sømmen når materialpakken er klar...

Anonym sa...

Tusen takk for hilsenen i bloggen min.
For en nydelig drakt.Jeg bor selv på vestlandet men visste ikke at den fantes engang. Men jammen må nåla gå varm hvis du skal ha den klar til mai:-)
Ha en fortreffelig hobbyuke:-)

Anonym sa...

Nydelig drakt dette her !

hobbyvenn sa...

Gryni: joda drakten finnes og har eksistert siden -94. Konfirmanten vår skal ikke konfirmeres før i august, så jeg har go-o-o-d tid... Tror jeg...

Linda sa...

Fin denne , eg var nett i ein barnedåp på Askøy og der var det ei som hadde denna i gult. Kjempe fin. Men du er flink viss du skal ha denne ferdig til i august. :)