fredag, april 20, 2007

Super-boken!




Siden jeg skal være på hytten neste uke, har jeg begynt å finne frem diverse ting jeg bare MÅ ha med... Selvsagt haugevis med garn og endel stoffer, men også noen ufoer og endel inspirasjon. En av de bøkene jeg alltid vender tilbake til er denne. Vinterlapper av Grete Gulliksen Moe. En bok som har alt en trenger når en mangler noe å gjøre... (som om jeg går tom for noe å gjøre...hehe)











Denne løperen f.eks kunne jeg godt tenklt meg å lage. Og hva med en omgang dropskoking?...












Det er ikke en lappebok i vanlig forstand. Her finnes mønster på diverse strikkeidèer (som tøfler, luer, teppe,vaskekluter,..), søm av klær (omslagsskjørt til barn og voksne, hatter, gensre...), lappeteknikk (duker, brikker, poser, veggbilde, forklær...) bakst (brød, boller, hvetesnurrer...) snop (drops, marshmellows,...) kosmetikk (kremer, sjampo..).....osv.
Med andre ord en bok full av gode idèer som bare venter på å bli prøvd ut....

Ingen kommentarer: