tirsdag, april 24, 2007

Kopptuer/oppvaskduker.

Etter å ha skrevet så fint om planene om ikke å gjøre noe annet enn de halvferdige gensrene er det kanskje ikke helt smart å vise frem disse... Men da vi kom på hytten oppdaget jeg at vi bare hadde en oppvaskduk, så da var det bare å sette igang å strikke noen... (Kunne selvsagt kjøpt i butikken, men hva gjør en ikke for å finne unnskyldninger...)






Den første duken er strikket i patentstrikk. Elastisk og god. På bildet ser den veldig "hullete" ut kanskje, men det er den altså ikke... Laget en hempe på midten oppe, det ergrer meg alltid på kjøpeklutene at det mangler...









Den andre duken er strikket i ruter. Begynte på en rute, og så strikket jeg videre på denne i en annen retning. Slik fortsatte jeg til det ble en firkantet duk.


Begge dukene er strikket i Lidl bomullsgarn, et nøste til hver duk. Strikket på pinne 4.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hjemmestrikkede oppvaskfiller (som jeg kaller det:-D) er bare best!!

Har hatt en som jeg fikk... dessverre tørket jeg støv med den, med grønnsåpe, og når jeg tømte grønnsåpevannet i do... vel jeg hadde glemt å ta ut kluten...:'(

Men jeg skal nok klare å strikke en selv etter hvert:-D

hobbyvenn sa...

De er kjempelette å strikke, og super i bruk! Nå bruker minstejenta slike duker til ansiktsvask også...