lørdag, april 22, 2006

Aprilsokk-jakke.







En sokk kan gi inspirasjon til en jakke...














Her er mitt siste prosjekt. Jakke til aprilsokkene, slik som minstemann ønsket seg. Synes det er så kjekt å strikke litt uten mønster og etter egne idèer.
Er spesielt fornøyd med sammenstrikkingen av de langsgående stripene. Jeg strikker et og et felt av gangen, men strikker de sammen med det forrige feltet. Har ikke sett dette i noen oppskrifter, men har ikke lett etter det heller. Det er nok mange som har gjort slik før, men jeg har ikke prøvd det før hvertfall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så spennende. Gleder meg til å se jakken ferdig!!

Virtuella aka. Margot Viste sa...

Stilig prosjekt!!!
Kult å strikke sammen på det viset der, det hadde ikke jeg kommet på ihvertfall!
Gleder meg til å se den ferdig!!
Og takk for oppmuntrende hilsen, jeg tror dette skal gå kjempebra, det er bare så inn i eseldasken vanskelig å venne seg til disse negative ordene og følelsene som en forbinder med en sånn diagnose.
God helg i finværet!!