søndag, april 15, 2007

En veske til besvær...



Her er den berømmelige "Fiasko-vesken". Slik kan det gå når en skal være flink og slanke garn-lageret... Her har jeg kun brukt nøster i forskjellige blåfarger som jeg har hatt liggende i over 20år. Ulempen er at jeg ikke hadde peiling på hvilket garn det var. Trodde ikke jeg brukte hverken superwash eller syntetisk garn den gangen, men noe syntetisk er det tydelig vis i dette, for her er det tre farger som ikke er tovet. Gr, ikke særlig morsomt. Men det rare er at vesken ikke har mistet fasongen eller blitt "bulkete" selv om bare noe garn er tovet. Og det som er tovet er tovet skikkelig! Vel, jeg fant ut at jeg ville prøve å redde den likevel, for den var striket ekstra stor og god. Hadde tenkt å bruke den til/fra hytten til å ha diverse strikketøy og slikt i. Nå ble den jo ekstra stor da...



For å stive av de stedene vesken ikke er tovet, fant jeg ut at jeg kunne fore den. Derfor brukte jeg et litt stivt glatt stoff som for. -dermed sydde jeg det helt likt fasongen på vesken, og sydde i lomme til mobil og en lomme med glidelås til nøkler, lommebok osv. Egentlig ble "Fiasko-vesken" helt ok den... Mobilen er lagt i lommen her, så da ser du gjerne tydeligere hvor stor vesken er....




Her har jeg lagt oppi 9 nøster garn, to blader og diverse strikkepinner. Og enda er det god plass til mer... En skikkelig hytteveske med andre ord. Nå er det ikke snakk om å ha plassproblemer når alt skal med på hyttehelgene...

Opprinnelig er dette en forstørret utgave av februarvesken til veske-alongen på Projo...



3 kommentarer:

Renate sa...

Så SUPER den ble!
Ble jo ikke fiasko da men heller triumf! :D

hobbyvenn sa...

Hehe, triumf vet jeg nå ikke da... Minstejenta lurte på om jeg hadde tenkt å bruke den på fergen når vi skal på hytten.... tror ikke hun var så veldig imponert altså...

Anonym sa...

hehe, jeg synes den ble ganske stilig jeg da:-)

Men du vet, barna dine synes jo alt du har er litt rart i en viss alder;-D