mandag, juni 08, 2009

2par ferdig, 50 igjen...


Første sokkepar er ferdig. Disse var kjappe og greie å strikke igrunnen.


Jeg brukte litt mer enn ett nøste Bunny hop i tillegg til noen rester i sort og hvitt.












Andre par sokker er også ferdig. Siden jeg hadde mer igjen av garnet jeg ikke likte så godt så fant jeg ut at det var lurt å strikke det opp med det samme. Nesten samme mønster, men med mer sort siden jeg hadde litt under et nøste flerfarget igjen.













Kan du se hva mønsteret forestiller?
Minstemann så det med èn gang, og ble veldig indignert da minstejenta foreslo "hjerter feil vei"...
Det er altså biler, sett forfra...












Jeg har igrunnen forandret litt oppfatning på fargen i sokkene. Jeg likte de ikke i starten, men nå synes jeg de er gangske grei. Det ble mye bedre sammen med sort og hvitt. Men garnet kommer jeg nok ikke til å kjøpe igjen. Det er for lite elastisk og virker for "slapsete" etter det er strikket også.








The two first pairs of socks, "only" 50 pairs left....
Yarn: Bunny hop, and rests of white and black Perfect.
Needles: 4,5mm
Size: 37

12 kommentarer:

wims sa...

Herlige bilsokker. Var aldri itvil om noe annet:-)

LivM sa...

Morsomme bilsokker du har strikket!

Unknown sa...

Så flotte sokker, biler er tøft.

Dorthe sa...

Kjempe fine sokker:)blir spennende å se fortsettelsen på sokkestrikkingen:)

Fit mum sa...

Åh, så kule de var!
Kjenner en liten tass som ville syntes sånne var stas...hører du LivM?? (hehhe...)

Bitt@mi sa...

Så flotte sokker du har strikket:-)
Du er godt i gang med galskapen!
Ha en flott dag!

Pinnepenn sa...

Så kule sokker. :)

MayM sa...

Herlige bilsokker altså. Har du laget mønsteret selv ?

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen. Jada, mønsteret er laget selv. Veldig enkelt, men tydeligvis helt ok for en bilgal gutt hvertfall... Mønsteret gikk raskt å strikke. Vil noen ha det er det bare å gi en lyd...

AnnetteK sa...

Så flotte sokker.
Gleder meg til å se de neste 50 også :)

hisae sa...

Oi disse sokkene ble stilige til en gutt

Felisi sa...

Kule sokker! Jeg så med en gang at det var biler :)