onsdag, januar 12, 2011

Julegaveprosjekter..






Julegaveprosjektene mine til Frelsesarmèen går fremover. Jaja, bare en gave ferdig da, men det blir flere..





Første gave ferdig. Et par sokker i bruntoner. Strikket i diverse garn på pinne 3,5.





Vekt 57 gram.



Neste prosjekt er en lue med øreklaffer. Dette er et prosjekt som er med på Hobbybok-alongen på Projo.
















Dette er boken jeg strikker luen etter. En grei bok med luer i mange modeller og farger.














































Disse luene strikkes etter to oppskrifter. Den grå strikkes på pinne 3,5 og fra toppen og ned. Det er denne modellen jeg strikker etter, selv om jeg velger litt flere fargefelt.

Den neste luen strikkes fra bunnen og opp, og på pinne 5. Tror jeg strikker en slik fargerik lue etterpå.

12 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Så flink du er til å strikke for Frelsesarmeen,sokkene var flotte.
Tusen takk for gaven jeg fikk av dere på Projo forumet.Ha en flott dag.

MayM sa...

Så mye flott du har på pinnene til enhver tid. Må si du imponerer :-)

LivM sa...

Ja med denne farta så blir det en god haug med flotte gaver. Du er jammen det flink! Lykke til!

aud47 sa...

Hei
Kjempeflott ide,det vil jammen jeg også gjøre.Strikke gaver til Frelsesarmeen.Jammen er du flink som tenker så langt og gjør noe med det!
Takk for at du satte meg på ideen.

mimouna sa...

Fine sokker. Og den boken har jeg også strikket masse fra. Artig å se den igjen.

Jeg tar nok ingen bloggpause, bare et lite opphold i Reykjavik-luestrikkingen. Ikke meningen å skremme noen altså! *fnis*

Berit T sa...

Hei på deg. Det var flott ide å strikke til frelsesarmeen, og helt sikkert kjærkomment. Du er så dyktig med alle prosjektene dine, og må ha en rasende fart på pinnene for en slik produksjon som du har, er det ikke mange som slår.

Lykke til videre.

lise sa...

Så grei du er! Det er kjekt å kunne glede andre. Selv får jeg gjort så lite for tiden at jeg ikke får fylt behovene her hjemme.. Men det var en god idé, jeg skal tenke litt på det.

Bitt@mi sa...

Så flink du er - og til et supert formål!
Lykke til videre:-)

Hilde sa...

Så flott prosjekt! Gdt å strikke til noen som virkelig trenger det...
Hilde

medina sa...

Imponert over systemet du har i restegarnet ditt. Ha en super helg!

2ne sa...

Et flott prosjekt du har startet her, helt imponerende :-)
Ønsker deg en riktig god helg

hobbyvenn sa...

Tusen takk for kommentarer. Så kjekt om noen vil ta opp idèen med å lage gaver til Frelsesarmèen.