mandag, januar 10, 2011

Kur 6, dag 8.


I helgen hadde vi barnefri. Den ble brukt til avslapping, En runde på Ikea for å bestille noen nye reoler til arbeidsrommet, hobbyarbeid, masse god mat og koselig besøk.
Av min kjære fikk jeg en nydelig bukett med roser i en helt fantastisk rosa farge som ikke kommer riktig frem her. Tusen takk snille mannen min.
I dag var det tid for nye kurer. Dobbelkur i dag. Det hele gikk bemerkelsesvis greit faktisk.
Blodprøven var noe jeg kvidde meg litt til. Det pleier jeg aldri å gjøre, men siden det ble så utrolig vondt forrige gang, var det litt anderledes denne gang. Men det holdt med ett stikk, og det var slett ikke mer vondt enn det pleier, så da er det ikke mer å tenke på fremover.
Så var det bare å vente på legetimen, og det gikk også greit. Fine blodprøver som endatil viste at kaliumnivået hadde steget riktig så mye. Fremdeles skal jeg ta tilskudd 3 ganger pr dag, men det trenger jeg sikkert bare denne uken. Verdiene var steget fra 2,8 som er alt for lavt, til 3,4 som er akseptabelt.
Så er det ny venting på at apoteket skal få laget kurene etter legens anvisning. Dette tar vanligvis 2 timer.
Da jeg kom på avdelingen 5 min før timen min var sykepleieren klar og jeg ble koblet til pumpen. Kuren var ikke kommet, men jeg fikk saltvann i ventetiden. Imens var sykepleieren på apoteket og hentet kuren (den blir levert på avd, men da tar det lengre tid), og dermed kom jeg igang tidlig med første kur.
Så er det en omgang med saltvann og da må strikketøy legges bort (uhu) for nå er det tid for kjølevotter og kjølesokker. Da plugger jeg inn Ipoden min med masse herlig musikk. De neste timene forsvinner i en røyk der jeg virkelig har følelsen av kvalitetstid. Snakk om å kose seg. Ingen som trenger meg, ingenting jeg må gjøre, ikke noe som haster, bare nyte...
Når så neste kur er ferdig og en ny dose saltvann er inne, er det bare å plugge ut Ipod og koble inn verden igjen. Opplagt, fornøyd og full i medisiner som har en jobb å gjøre. Herlig.
Nå er det bare å slappe av i to uker og gjøre som vanlig, være kone, mamma og husmor. Og håpe jeg rekker bittelitt av alle andre idèer jeg har...

3 kommentarer:

LivM sa...

Du er bare et unikum. Jeg tror ikke det er mange som tar en slik situasjon med slikt humør og pågangsmot som du har. Men det er nok det som trengs. Riktig lykke til videre, dette går jo bra!

2ne sa...

Ja, du får sagt det du :-)
Ønsker deg lykke til og håper du får en strålende uke.

hobbyvenn sa...

Tusen takk snille dere. Tror nok flere har det som meg og kan se det gode i det som kunne blitt vanskelig. Ingenting blir lettere av å sette seg ned og deppe...