søndag, oktober 02, 2011

Mye inspirasjon, og påbegynt arbeid.


Vi har vært på hytten denne helgen, og på lørdag tok vi oss en tur til Stord.

Først var vi innom Heiane og kikket i butikkene der, men det ble ikke handlet noe videre. Jaja, Bohus hadde en stor og flott butikk så der ble noen stolputer til kjøkkenet med oss hjem.

Etterpå var vi innom Leirvik og der måtte jeg selvsagt innom garnbutikken. Skulle ha en rundpinne, men litt mer ble med hjem... Noen nøster Mitu passet perfekt til en genser jeg akkurat hadde begynt på. Den strikkes i garn fra garnlageret mitt på loftet, men noen mønsterfarger var det greit å kjøpe. Mønsteret er gammelt, men jeg synes det er så flott. Litt kjedelig med den ensfargede bolen helt opp til ermene, men da er det jo et greit tv-strikk. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange farger jeg kommer til å bruke på mønsteret enda, men det finner jeg ut av etterhvert...



Jeg oppdaget også en butikk jeg ikke har sett før. Den har litt forskjellige ting. Både interiør, planter og garn. Ikke det helt store utvalget av noe, men flott det de har. Av garn hadde de enkelte sorter fra Du store Alpakka og Nøstebarn. Jeg fant et garn jeg ikke har prøvd før, nemlig Silkeull fra Nøstebarn. Herlig og mykt, og hele 600m pr 100g. Tror nok dette blir sjal etterhvert. Eller muligens en vest?

Kjøpte også en mønsterbok. Strikk og bruk 2. Masse fint i den også. Flott service, fristende varer og grei beliggenhet gjør at jeg helt sikkert kommer til å besøke den igjen..



Like rundt hjørnet ligger Narvesen på Leirvik. De har stort utvalg i hobbyblader, så der må jeg også alltid innom. Denne gang ble 3 blader med meg hjem. Magnolia og Scrapbooking gir meg mye inspirasjon, så nå blir det nok både kort og scrapping snart tenker jeg.







Kreativ strickning er et annet flott blad. Denne gang synes jeg det var veldig mye som jeg kunne tenkt meg å strikke. Denne jakken tror jeg blir noe av det første. Den er strikket i Sandnes Fritidsgarn og det har jeg rikelig av på loftet.















Denne genseren synes jeg også var flott. Riktignok ville jeg strikket den lengre, men det er jo ikke noe problem.

Så alt i alt har jeg ørten prosjekter jeg kunne tenkt meg å komme igang med, men jeg får prøve å få ferdig noe av alt jeg allerede har på pinnene.
Det første jeg burde fått ferdig er Arne og Carlos-dukkene. De mangler armer og hode, samt klær. Så er det genseren jeg har begynt på. Den tar nok litt tid siden den bare er såvidt påbegynt. Til sist er det sjalet jeg har startet på. Det er også bare såvidt igang, men er et koselig arbeid.

4 kommentarer:

MayM sa...

Her har du funnet mange nye flott prosjekter, hobbyvenn. Gleder meg til å se dem ferdige :-)

LivM sa...

Ja da har jo du en hel del prosjekter klare fremover. Den genseren så lekker ut!

Jordmor-Hanne sa...

Je har også erfaring med at det blir med mer hjem enn det som først er påtenkt :) Du skal nå itte kjede deg utover vinteren skjønner je, skal bli gøy å se resultatene av det du strikker på.

Anonym sa...

Å, kjære, vene! Så skjønne de uglene var, da!
- "og den som'kje kråka kan nytta så...", er ei strofe som renner meg i hu!
Takk for inspirasjonsdeling - da skal man ikke se bort fra at det kan bli en Stord tur med stunder...