tirsdag, januar 24, 2012

Turvær!

Millie: Hei folkens. Bare noen bilder og ord fra meg igjen. Jeg er av det sosiale slaget så jeg liker å ta en prat. Jeg ville helst stoppet og pratet med alle når vi er ute og går tur, men merkelig nok går de fleste bare rett forbi... Jeg stopper og ser etter de, men de bare går. Hm, lurer på hvorfor, jeg er jo så søt?
Visste dere forresten at det finnes mange gode lukter rundt omkring? Jeg har akkurat oppdaget det. De første ukene når jeg gikk tur så hadde jeg mer enn nok med å forholde meg til halsbånd, bånd eller flexi, Zita og det å gidde å gå tur... Men så oppdaget jeg at Zita gikk med snuten nedi marken og slikt diverse steder, så da måtte jo jeg også gjøre det. Og Hey, her er det visst mye jeg har gått glipp av!

Det er jo mange lukter og meldinger jo! Nå har jeg det så travelt når vi går tur at det bare er såvidt jeg har tid til å forflytte meg. Zita er ikke så opptatt av å få med seg alle meldingene, hun bare lukter litt her og der og så går hun videre. Men jeg må få med meg alt sammen jeg. Det er jo så spennende!


Men jeg liker veldig godt å gå tur altså. Disse bildene er fra turen vår i dag. Kan du se at det er meg som prater? Måtte bare gi beskjed om at jeg var i veldig godt humør da vi kom hjem fra turen.

Mor mener det er på tide å klippe meg nå, men det må visst vente til det blir litt mildere i været. Hvorfor det? Klippe meg forresten, hva er det? Sikkert noe jeg kan spise, for det kan jeg jo med det meste... For øyeblikket smaker jeg på alt jeg finner både ute og inne. Kan ikke fordra at folkene i flokken min graver ut av munnen min når jeg finner noe spennende, men det er vel slik de er.


Etter turen i dag tok Zita og jeg oss en skikkelig løpetur i hagen. Herlig å kunne riktig lange ut uten bånd. Jada, Zita ligger godt forran enda, men bare vent noen uker til så er jeg nok like kjapp.

Det var alt for i dag, men jeg kommer nok snart tilbake med mer prat.

1 kommentar:

StrikkePia sa...

Ja det er mange spennende lukter og meldinger ute Millie. Det kalles Hundenes SE og HØR. Du kan få vite masse interessant der. Han kavaleren jeg har i huset mitt, Kaiser, snuser også masse. :-)

Synes du er flink jeg Millie, som går masse tur, prater og springer. Snart tar du igjen Zita og, bare vent. :-)