søndag, august 12, 2012

Dorthe-genseren er ferdig.

Dorthe-genseren er ferdig. Det tok akkurat en uke å strikke den. Riktignok monterte jeg den ikke før dagen etter da, men lørdag var den altså ferdig. Veldig enkelt med montering når en har strikket delene frem og tilbake. Det tok ikke lange tiden å sy delene sammen. Genseren er temmelig vid, men det går helt greit. Dette skal være en kosegenser spesielt når kroppen er iskald etter tøffe omganger med cellegift.
Det er mulig jeg strikker en kant rundt halsen. Synes den ble ganske vid.
Forøvrig er genseren strikket etter oppskriften, bortsettfra at jeg strikket den med noe færre masker på bolen.  
Gleder meg til å krype inni denne utover høsten og vinteren. Det er mulig det blir flere av denne, men først står litt annet på planen. For øyeblikket er det neste rettstrikk-prosjekt som står for tur. Nemlig en lue. Bilder når den er ferdig..

12 kommentarer:

Husfruen sa...

Den så perfekt ut, herlig farge også. Jeg vil strikke meg en sånn en dag

Lillesøster sa...

Åååå!! Lillesøster ønsker seg veldig en sånn og!!! :D

Marit Johanne sa...

Den så deilig og kosete ut!

hisae sa...

Den ble kjempefin :)

LivM sa...

Den ser utrolig myk og deilig ut.

Vibekes lille ullne sa...

Kjempefin! Og den ser herlig og varm ut, en skikkelig kosegenser. :)

MayM sa...

Den bel da virkelig fin. Bli nk god til kalde dager den der, Ja :-)

Linda sa...

Fin kose gensar. Godt å sjå at armane dine er nokonlunde bra att til strikking. Klem

Hilde sa...

Den ser kjempedeilig ut. Flott i grått. Holder på med samme genseren og gleder meg til den blir ferdig.

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen. Genseren og jeg er allerede bestevennet. Funker supert over bena på kalde kvelder også.. Og joda lillesøster, blir sikkert en råd for deg også etterhvert...

Birkus sa...

Flott genser! Jeg er ferdig med framstykket på min. Gleder meg til hele er ferdig og jeg kan ta den i bruk.

Anonym sa...

Kjempefin genser. Min ble også litt stor i halsen og da heklet jeg en rad med fastmasker rundt åpningen. Vips så ble alt så meget bedre
;o)